به گزارش ایرنا نادر صفرزاده روز چهارشنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان غربی افزود: بانک هایی که نمی خواهند به این قراردادها تسهیلات دهند، اعلام کنند تا لیست عدم همکاری آنها را به کارگروه کشوری گزارش دهیم و تعیین تکلیف شوند.
وی با قدردانی از همه اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان غربی اضافه کرد: سال گذشته شاهد تحقق بیش از 100 درصدی تسهیلات اعطایی به واحدهای تولیدی استان بودیم که در این خصوص همراهی بانک ها، دستگاه های اجرایی استانی، کشوری و وزارت خانه های مرتبط بودیم.
وی با اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته برای اختصاص 300 هزار میلیارد ریال تسهیلات ثابت و سرمایه در گردش برای رفع موانع تولید در کشور اظهار کرد: می توان با تمهیدات مناسب و همراهی بیشتر دستگاه های اجرایی، سهم بیشتری از این تسهیلات را دریافت کرد و در راستای توسعه صنعتی استان به کار برد.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از برنامه ریزی های استانی انجام شده در خصوص رفع موانع تولید در استان گفت: امسال احیا، نوسازی، بازسازی و افزایش ظرفیت 630 طرح و واحد صنعتی را در استان برنامه ریزی کرده ایم که به همین منظور 9 هزار میلیارد ریال تسهیلات در نظر گرفته شده است.
جعفر صادق اسکندری افزود: برای امسال از 450 هزار ایجاد شغل در نظر گرفته شده در کشور در حوزه صنعت و معدن، سهم آذربایجان غربی 14 هزار شغل است.
وی اضافه کرد: در سال گذشته برای 471 طرح و واحد، چهار هزار و 210 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده که از این تعداد 476 طرح یا واحد در سامانه بهین یاب ثبت شده است.
وی اظهار کرد: هم اکنون پرداخت تسهیلات برای 211 طرح و واحد بر عهده بانک هاست که با پرداخت تسهیلات موافقت نکرده اند.
به گزارش ایرنا، قانون رفع موانع تولید به اهتمام دولت یازدهم در سال 93 در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و عملیات مبارزه با رکود در استان های مختلف از جمله آذربایجان غربی آغاز شد.
در سال گذشته 448 واحد با پرداخت سه هزار و 430 میلیارد ریال تسهیلات در استان احیا شد.
همچنین پارسال 950 واحد تولیدی مشمول توقف اجرا، تقسیط مجدد و بخشودگی جرائم بدهی های بانکی، 880 واحد مشمول بخشودگی جرائم تامین اجتماعی و 225 واحد مشمول بخشودگی جرائم بدهی های مالیاتی شد.
بازگشت 43 واحد راکد به مدار تولید، بهبود فعالیت 95 واحد تولیدی نیمه فعال و بهره برداری از 12 طرح با بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی از جمله بارزترین نتایج تصمیم های کارگروه رفع موانع تولید در آذربایجان غربی در سال گذشته بود.
8137/3072
** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.