به گزارش ایرنا هوشنگ عطاپور روز چهارشنبه در کارگاه توانمندسازی استارت اجتماعی با موضوع کارآفرینی و خلاقیت ویژه مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی افزود: باید رشته های دانشگاهی منطبق با نیاز عمومی در جامعه تدوین شود و این نقیصه در سال های طولانی گذشته موجود ادامه داشته است.
وی اضافه کرد: رشته های دانشگاهی ما منطبق با نیاز کسب و کار در آذربایجان غربی نیست و باید برای بهبود این روند با تلاش همه بخش ها به ویژه مسئولان دانشگاهی، روند مناسبی تدوین شود.
وی با اشاره به اینکه بیکاری معضل بزرگ کشور و آذربایجان غربی است، اظهار کرد: بهبود فرهنگ اشتغال در بین جوانان با استفاده از ظرفیت نهادهای فرهنگی، سازمان های مردم نهاد، خرد جمعی، گروه های علمی و تشویق کارآفرینان نیاز اساسی امروز ماست.
مدیرکل فرهنگی اجتماعی استانداری آذربایجان غربی بیان کرد: 30 درصد کسب و کارهای دنیا اینترنتی و مجازی است ولی ما نتوانسته ایم از این فرصت بهره کافی را در راستای کارآفرینی ببریم.
عطاپور گفت: آموزش های فنی و حرفه ای ما با نیازهای روز جامعه هماهنگ نیست و باید فکر جدی برای این موضوع انجام داد.
به گزارش ایرنا، در این کارگاه که تا عصر امروز ادامه دارد، اساتید برجسته کشوری در خصوص کارآفرینی و ایده آفرینی مقالات خود را ارائه می دهند.
تجلیل از مددجویان کارآفرین از دیگر برنامه های این کارگاه یکروزه است.
در حال حاضر یکی از مشکلات اساسی کشور و آذربایجان غربی، موضوع اشتغال جوانان به ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی است به طوری که هزاران فارغ التحصیل دانشگاهی تنها در این استان بیکار هستند ولی آمار دقیقی در این خصوص در دسترس نیست.
8137/3072
** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.