ابراهیم مبارک قدم روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از 30 کیلومتر ریل گذاری صورت گرفته 10 کیلومتر به صورت مکانیزه و 20 کیلومتر به صورت دستی به انجام رسیده است.
وی اضافه کرد: علاوه بر آن عملیات ریل گذاری در 42 کیلومتر باقی مانده از مسیر نقده – ارومیه در دست انجام است ولی امکان اعلام زمان اتمام عملیات عمرانی وجود ندارد.
وی اظهار کرد: عملیات زیرسازی همه مسیر به اتمام رسیده و ریل گذاری در کنار عملیات ساخت ابنیه در دست انجام است.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در دولت تدبیر و امید، اهتمام ویژه ای برای اتمام طرح راه آهن مراغه – ارومیه وجود دارد، اظهار کرد: در این دولت علاوه بر یکهزار و 500 میلیارد ریال اعتبار اختصاصی از بابت اسناد خزانه، 400 میلیارد ریال نیز در بودجه سالانه برای اجرای این طرح تصویب شده است.
به گزارش ایرنا، طرح راه آهن مراغه - ارومیه با 180 کیلومتر طول و با هدف اتصال مرکز آذربایجان غربی به شبکه سراسری راه آهن از سال 80 شمسی آغاز شده است و تاکنون 10 هزار میلیارد ریال برای اجرای آن هزینه شده است
منابع اعتباری این طرح با تدبیر دولت یازدهم و سازمان برنامه و بودجه تهیه شده و هیچ محدودیتی در این خصوص وجود ندارد؛ به طوری که تمام کارگاه ها فعال است و مطالبه های پیمانکاران به موقع پرداخت می‌شود.
2093/3072
** خبرنگار: صابر چهرقانی ** انتشاردهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.