فرشاد موسوی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ساخت جاده ارومیه- مهاباد- میاندوآب، خوی- سلماس- ایوغلی از مهمترین این طرح ها هستند.
وی افزود: طرح های راه سازی که به مرز منتهی می شوند نیز دارای اولویت بالا هستند که جاده نقده- پیرانشهر- تمرچین و جاده خوی- قطور- رازی در شمال استان شامل این اولویت هستند که امسال اجرا می شود.
موسوی بیان کرد: ساخت 67 کیلومتر از راه خوی- قطور- رازی در قانون بودجه سال 1396 کشور نیز آمده و ردیف بودجه به خود اختصاص داده است.
وی همچنین افزود: 104 طرح راه روستایی نیز در استان وجود دارد که با صرف 990 میلیارد ریال هزینه دارای 40 درصد پیشرفت فیزیکی هستند.
مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی ادامه داد: به تناسب اعتباری که برای اجرای طرح ها تخصیص داده می شود پیشرفت طرح نیز استمرار می یابد.
موسوی یادآور شد: فصل شهرستانی قانون بودجه کشور هنوز مشخص نیست بر این اساس بودجه استانی این اداره کل امسال هنوز کامل مشخص نشده است.
وی همچنین با اشاره به اجرای طرح بزرگراه ارومیه- مهاباد- میاندوآب گفت: طول این راه 180 کیلومتر است و عملیات ساخت آن از سال 1385 آغاز شده و تا کنون 85 کیلومتر آن به بهره برداری رسیده است.
وی اضافه کرد: این طرح دارای 55 درصد پیشرفت فیزیکی بوده و 570 میلیارد ریال در 10 سال گذشته هزینه شده است.
شهرستان مهاباد با حدود 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع است.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirnamahabad@ دریافت کنید.
3093**انتشار دهنده: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.