حجت الاسلام عبدالرحیم نجف قلی زاده سرایی روز یکشنبه در نشست یک روزه هماهنگی ستاد پشتیبانی اردوهای دانش آموزی آذربایجان غربی افزود: عزت و اقتدار نظام اسلامی از دانش آموزان، حس انقلاب دوستی و ایمان آنان شکل می گیرد و اردوهای بسیج دانش آموزی بهترین مکان برای شکل دهی روند رشد فکری نوجوانان و جوانان جامعه است.
وی بیان کرد: آموزش و پرورش هم اکنون از فضا و شرایط مطلوبی برای تربیت دانش آموزان برخوردار است.
نماینده ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: زمینه تربیت معنوی دانش آموزان در اردوهای طرح ولایت فراهم است.
حجت الاسلام سرایی ادامه داد: دشمنان برای سلب اعتقادات فرزندان انقلاب تلاش می کنند و باید برای مقابله با این هجمه معنویت را در قلب نوجوانان و جوانان زنده نگه داشت.
وی اضافه کرد: وجود 36 هزار دانش آموز شهید در کشور بیانگر قلب های پاک و وجود ایمان در دلهای آنها بود که نظام اسلامی را در برابر نفوذ دشمنان بیمه کردند.
فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی نیز در این نشست گفت: برای بازسازی زیرساخت های اردوگاهی آماده همکاری متقابل با آموزش و پرورش در زمینه تامین اعتبار هستیم و در تامین مربیان آمادگی دفاعی نیز این همکاری ها تداوم می یابد.
سردار عابدین خرم با اشاره به طرح ولایت دانش آموزی ادامه داد: اردوی طرح ولایت دانش آموزی اردوی بسیار اثر گذاری بوده و نتایج این سرمایه گذاری های تربیتی و معنوی در دانشگاه ها نمود پیدا می کند.
وی اضافه کرد: دانش آموزانی که در این اردوها حضور می یابند در دانشگاهها از نظر بصیرتی، معنوی و دینی بیمه می شوند.
مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز در این نشست اظهار کرد: این نهاد با سرلوحه قراردادن اخلاق مداری به عنوان حلقه مفقوده جامعه امروزی و نیز دوری از سیاسی کاری توانسته است آرامش را در محیط های اداری و مدارس فراهم کند.
فریدون سید مصطفوی بیان کرد: احترام و ارزش دادن به دانش آموزان حرکت به سمت تربیت دینی آنان است و هرچه در این مسیر گام برداشته شود به هدف نهایی تعلیم و تربیت نزدیک تر می شویم.
وی اظهار کرد: آموزش و پرورش با استقبال از اردوهای راهیان نور فعال تر از سایر دستگاه ها در صدد تربیت اخلاقی و معنوی دانش آموزان گام برمی دارد.
وی اضافه کرد: بهبود زیرساختهای اردوگاهی استان که زائران راهیان نور در آنها استقرار می یابند نیازمند یاری مسئولان سپاه شهداست.
در ادامه این نشست اعضای ستاد پشتیبانی اردوهای دانش آموزی به ارائه گزارش در این زمینه پرداختند.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی سالانه پذیرای افزون بر 200 هزار زائر در اردوهای راهیان نور است که 30 درصد این تعداد دانش آموزان استان و استانهای همجوار هستند.
7125/2093 **خبرنگار : طاهره نوید آرین ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.