مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندوآب از پیش بینی برداشت ۴۳۸ تن محصول کلزا از مزارع زیر کشت این محصول دراین شهرستان خبرداد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، محرمعلی دیانتی در گفت و گو با خبرنگاران گفت: با تلاش و مساعدت کشاورزان منطقه،حدود ۲۶۳ هکتار از اراضی زراعی این شهرستان به زیر کشت کلزا رفته است، که متاسفانه در اثر سرما، یخبندان و خشکسالی تعدادی از مزارع دچار خسارت گردید و حدود ۱۴۱ هکتار از مزارع کلزا قابل برداشت است.

وی افزود: پیش بینی می شود ۴۳۸ تن محصول کلزا از مزارع این شهرستان برداشت شود.

دیانتی افزود: کلزا با نیاز آبی کم، محصول بسیار مناسبی جهت قرار گرفتن در تناوب زراعی باغات است و نقش کلیدی در اصلاح الگوی کشت و برقراری تناوب زراعی مطلوب دارد.

وی همچنین ادامه داد: بازگشت بقایای گیاهی کلزا به خاک موجب تقویت عناصر غذایی آن می شود و نقش موثری در افزایش عملکرد محصول بعد از خود دارد و ریشه کلزا نیز با نفوذ به عمق خاک و ایجاد خلل و فرج در خاک موجب بهبود وضعیت تهویه خاک و در نتیجه رشد مناسب و افزایش عملکرد محصول بعد از خود می شود.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.