به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، عبدالله چمن گلی گفت: با صحبت های انجام شده و توافقات صورت گرفته، اولین جشنواره بیلیارد کشور از روز ۳۰ تیرماه بمدت ۱۰ روز در ارومیه برگزار خواهد شد.

وی افزود: امسال و در فصل تابستان شاهد اتفاقات خوبی در ورزش استان خواهیم بود که از آن جمله میتوان به برگزاری اردوی تیم ملی کبدی همزمان با تیم سریلانکا، اولین جشنواره بیلیارد کشور، جام وحدت و دوستی کاراته قهرمانی جهان در ارومیه اشاره کرد.
مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی تصریح کرد: همچنین جشنواره ورزش های بومی و محلی در صورت فراهم شدن بسترهای لازم در سیلوانا و درصورت فراهم نشدن ارومیه با حضور ۷ کشور و ۸ استان کشور برگزار می شود.
چمن گلی گفت: مسابقات اسکواش قهرمانی جهان نشنال کلوز در میاندوآب، مسابقات اسکواش جایزه بزرگ در ارومیه، کوهروی یادواره ۱۲۰۰۰ شهید در نقده، همایش بزرگ دوچرخه سواری در میاندوآب و همایش بزرگ پیاده روی در ارومیه از دیگر برنامه های ورزشی استان در فصل تابستان خواهد بود.
وی افزود: مسابقات ورزش های محلات با همکاری شهرداری ارومیه و سپاه، تجلیل از خانواده شهدای ورزش و رونمایی از کتاب شهدای ورزش از برنامه فرهنگی فصل تابستان خواهد بود.
چمن گلی گفت: امسال و با اختصاص بودجه لازم، بیش از ۹۰درصد پروژه های عمرانی حوزه ورزش و جوانان به بهره برداری خواهد رسید که در مورد استادیوم ۱۵۰۰۰ نفری ارومیه نیز در حال رایزنی برای واگذاری بصورت BOT به یکی از نهادها که شهرداری ارومیه نیز جزو آنست هستیم.
وی افزود: سال آینده و با برنامه ریزی های صورت گرفته، مسابقات آسیایی بیلیارد با حضور ۱۷ کشور در ارومیه برگزار میشود ضمن اینکه ارومیه بدنبال میزبانی کنگره رئیسای فدراسیون های بودو جهان خواهد بود.
مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی تصریح کرد: یکی از برنامه های فرهنگی، تلاش برای قراردادن ورزش شطرنج در قهوه خانه هاست که بتواند جوانان را بیش از پیش به ورزش بیاورد.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 689877
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.