علیرضا رادفر روز شنبه در جلسه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی آذربایجان غربی افزود: در این راستا باید آموزش های لازم را به نسل جوان ارائه شود و نگاه مبتنی بر فرهنگسازی در این خصوص در صدر برنامه ریزی ها قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه حجاب از موضوعات ارزشی در ایران اسلامی است، اضافه کرد: باید توجه داشت که ایرانیان در طول تاریخ به موضوع حجاب توجه داشته و روز به روز این فرهنگ بیشتر در کشورمان جا افتاده است.
وی با تاکید بر اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی باید به عنوان الگو در جهان معرفی شود، اظهار کرد: نظام سلطه همواره درصدد بوده تا چهره ای غیررحمانی و خشن از اسلام در دنیا نشان دهد و ما نیز همه توان خود را برای مقابله با این تلاش استکبار جهانی به کار بسته ایم که اهتمام همه مدیران، مسئولان و آحاد مردم در این خصوص بسیار موثر است.
وی مردم سالاری دینی موجود در ایران اسلامی را نمونه ارزشمند و مرجع دموکراسی در جهان عنوان کرد و ادامه داد: حضور آزادانه مردم در انتخابات از موارد مهم حفظ حقوق شهروندی است که به خوبی در ایران اسلامی ساری و جاری است.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی به حقوق شهروندی منتشرشده توسط دکتر روحانی نیز اشاره کرد و گفت: تمام نکته هایی که رئیس جمهوری در قالب حقوق شهروندی به آن تاکید دارد، برگرفته از آموزه های دینی، فرمایشات مقام معظم رهبری و قانون اساسی است و نشان دهنده فرهنگ والای حقوق مردم با وجود تبلیغات ضد ایرانی غربی ها به شمار می رود.
رادفر خدمت به خلق را از جمله موارد مهم در آموزه دینی برشمرد و افزود: حفظ کرامت مردم در ادارات و تبعیض قائل نشدن در ارائه خدمت به مردم در این راستا بسیار مهم است.
وی مکانیزه کردن خدمات در دستگاه های اجرایی را از راه های مهم رعایت حقوق شهروندی دانست و اضافه کرد: حفظ و ارتقای سرمایه اجتماعی و ایجاد اعتماد روز افزون در بین مردم از نتایج این امر به شمار می رود.
مدیرکل فرهنگی اجتماعی استانداری آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه بازرسی های ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی از ادارات در نیمه دوم تیر تا پایان مردادماه امسال انجام می شود، اظهار کرد: رعایت حقوق شهروندی، توجه به موضوع حجاب و عفاف و عملکرد دستگاه های 24 گانه در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه از موارد این بازرسی ها به شمار می رود.
هوشنگ عطاپور ادامه داد: ما موظف هستیم نظام اداری را روان کرده و از فرایندهای زاید بکاهیم که در این خصوص توجه به ارائه الکترونیکی خدمات امری مهم و ضروری است.
به گزارش ایرنا، سالانه بازرسی های صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی در دستگاه های اجرایی کشور برگزار می شود که در دوره پیشین، آذربایجان غربی رتبه های بالای کشوری را در این خصوص به دست آورده است.
8137/2093 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.