جعفر صادق اسکندری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه نقش اصناف در اقتصاد، فرهنگ و امور اجتماعی قابل لمس است، افزود: تأثیرگذاری فعالیت‌های صنفی در ارزش افزوده در اقتصاد، بالغ بر 20 درصد بوده و رقمی فراتر از تصور در حوزه پول، معدن، تجارت و کشاورزی است.
به گفته وی اصناف هم در ایجاد اشتغال نقش مهمی دارد و هم به تنظیم بازار کمک کرده و از بروز مشکلات اجتماعی در جامعه جلوگیری می‌کند.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 86 هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان فعالیت دارد، اظهار کرد: اصناف با بخش تولید، خدمات و سایر بخش‌های مربوطه یک زنجیره اقتصادی تشکیل داده است و 200 هزار نفر در داخل این زنجیره در آذربایجان غربی اشتغال دارند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: به ازای هر یک صد تا دویست میلیون ریال تسهیلات در حوزه اصناف یک شغل پایدار ایجاد شده در حالی که در حوزه صنعت، این رقم بین یک میلیون و 500 هزار ریال تا 2 میلیون ریال است.
وی از ایجاد مجتمع های خرید و فروش در استان نیز خبر داد و گفت: ضمن برگزاری جشنواره 'برند' در استان، کالاهای مزیت دار صنوف در استان به زودی شناسایی می شود.
وی با تاکید بر توسعه مجتمع های صنفی گفت: این استان در این رابطه پیشرو بوده و در حال حاضر در کل 240 اتحادیه صنفی و 10 مجتمع نیز در این استان وجود دارد که در دست اقدام است.
اسکندری افزود: در بحث آموزش صنوف نیز این استان جزو استان های پیشرو بوده و اصناف باید پیش از کسب پروانه صنفی، آموزش های لازم را فرا گیرند.
6009/3072
** خبرنگار: یوسف رحیمی ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.