به گزارش ایرنا، قائم مقام مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر کشور روز پنجشنبه در آئین امضای این تفاهم نامه که در دفتر استاندار آذربایجان غربی برگزار شد، گفت: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید بسیاری بر اجرایی کردن این تفاهم نامه در کشور داشته و پیش از این، تفاهم نامه مشابهی در کردستان به امضا رسیده است.
صمدالله فیروزی اضافه کرد: بر اساس این تفاهم نامه از کل حق بیمه پرداختی کوله بران 20 درصد توسط استانداری آذربایجان غربی و 20 درصد دیگر توسط وزارت رفاه تامین شده و 60 درصد باقی مانده که رقمی حدود 30 هزار تومان در ماه است، توسط کوله بر پرداخت می شود.
وی اظهار کرد: یارانه پرداختی توسط دولت در این خصوص بسیار مهم و نشان دهنده توجه ویژه دولت دکتر روحانی به بهبود وضعیت رفاهی کوله بران در استان های مرزی است.
قربانعلی سعادت استاندار آذربایجان غربی نیز در این آئین با اظهار خرسندی از اجرایی شدن این تفاهم نامه در این استان گفت: کوله بران در 2 شهرستان سردشت و پیرانشهر از نتایج قابل توجه این تفاهم نامه بهره مند می شوند.
وی افزود: طبق بررسی ها حدود 16 هزار نفر در بخش کوله بری در این 2 شهرستان فعالیت دارند که اختصاص بیمه اجتماعی برای آنان گام بلندی در راستای ارتقای وضعیت رفاهی و امنیت روانی این افراد و خانواده آنان به شمار می رود.
به گزارش ایرنا، پیش از این خبرگزاری جمهوری اسلامی در گزارشی در خصوص مشکلات کوله بران، موضوع بیمه این افراد را از زبان خود آنان مطرح کرده بود؛ کوله بران افرادی هستند که در زمان معین و از معابر مشخص، کالاهای مجاز را از آن طرف مرز به داخل کشور حمل می کنند.
کوله بران این استان که در دولت یازدهم ساماندهی شده اند و دارای دفترچه کوله بری هستند، در بازارچه های مرزی و زیر چتر حمایتی مرزبانی فعالیت می کنند و عبور آنان در ساعت ها و معابر غیر قانونی، قاچاق کالا به شمار می رود.
کالاهایی که توسط کوله بران و بدون پرداخت عوارض گمرکی وارد کشور شده، در داخل این استان مرزی مبادله می شود و امتیازی برای اهالی به شمار می رود اما خروج آن از استان می تواند با ممانعت نیروی انتظمی مواجه شود.
این تفاهم نامه با حضور قربانعلی سعادت، استاندار آذربایجان غربی، صمدالله فیروزی، قائم مقام مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر و رسول خضری، نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی به امضا رسید.
2093/3072 ** خبرنگار: صابر چهرقانی ** انتشاردهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.