به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی،سرهنگ عباس فرمانی صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: تا به امروز ۵۸۰هزار و ۴۷۹ دستگاه خودرو در سطح استان تردد می کند که بازای هر ۵.۵ نفر یک وسیله را شامل میشوند ضمن اینکه خانواده پژو با ۲۱ درصد، پراید با ۱۶ درصد، وانت نیسان ۱۳ درصد، پیکان ۹ درصد و سمند ۵ درصد خودروهای استان را شامل میشود.
وی اضافه کرد: همچنین ۱۸۷هزار و ۳۸۰ دستگاه موتورسیکلت در سطح استان تردد دارند که بازای ۱۷ نفر یک دستگاه را شامل میشود و مجموعا ۷۶۷هزار و ۷۵۹ دستگاه وسایل نقلیه موتوری در سطح استان تردد دارند.
وی افزود: در میان تصادفات رخ داده در سطح استان، خانواده پژو با ۲۴ درصد، انواع پراید ۱۳ درصد و وانت سایپا با ۱۱ درصد بیشترین سهم تصادفات را در استان دارند.
رئیس پلیس راه انتظامی آذربایجان غربی تصریح کرد: در ۳ ماهه نخست امسال ۱۱۱۷ تصادف جرحی با ۲۱۸۶ مجروحی و ۱۰۱ فوتی در سطح استان داشته ایم که نسبت به سال قبل آمار مجروحین ۹ درصد رشد داشته ولی آمار فوتی خوشبختانه، افزایشی نداشته است.
فرمانی گفت: طی ۳ ماه نخست امسال ۴۴۶ تصادف خسارتی در جاده های استان رخ داده است ضمن اینکه طی این مدت برای ۲۹۴هزار و ۲۴۲ خودرو نیز اعمال قانون صورت گرفته است.
وی اضافه کرد: همچنین از ابتدای سال جاری، ۵۱۲۵ دستگاه انواع خودرو و ۱۵۲۸ دستگاه موتورسیکلت توقیف شده است که ۱۹۱۷ دستگاه بخاطر حوادث خطرساز بوده است.
وی افزود: در طی این مدت، ۱۰۸۶ دستگاه خودرو بخاطر خلافی بیش از یک میلیون توقیف شده که نسبت به سال گذشته افزایشی ۹۱ درصد را شامل میشود، همچنین ۳۳ مورد گواهینامه بالای ۳۰ نمره منفی در استان اعمال قانون شده است.
رئیس پلیس راه انتظامی آذربایجان غربی به آماری از تصادفات جاده های استان اشاره و گفت: ۵۸ درصد تصادفات در استان جرحی یا فوتی هستند ضمن اینکه ۵۸ درصد این تصادفات در جاده های اصلی استان و ۱۰ درصد در بزرگراه ها رخ داده است که در این بین ۹۸ راننده های متخلف و مقصر را مردان تشکیل می دهد.
وی اضافه کرد: ۶۸ درصد تصادفات جاده های استان در روز رخ می دهد همچنین ۶۰ درصد فوتی ها در صحنه تصادف بدلیل شدت جراحت ، ۱۰ درصد فوتی ها در حین انتقال و ۳۰ درصد در بیمارستان فوت می کنند.
فرمانی گفت: بیشترین آمار تردد در استان با ۲۸ درصد در فصل تابستان است که محورهای ارومیه-مهاباد، میاندوآب-مهاباد و ارومیه-سلماس بیشترین حجم تردد را شامل میشوند.
وی با اشاره به آغاز طرح تابستانه پلیس راه از یک تیرماه تا پایان شهریور افزود: با توجه به بیشترین حجم ترافیک و تصادف در فصل تابستان و با همکاری تمامی ارگان های ذیربط (راهداری و حمل و نقل جاده ای، راه و شهرسازی، هلال احمر ، امداد خودرو، اورژانس و فوریت های پزشکی،آتش نشانی،بیمه ها ، شهرداری ها، آموزش و پرورش ،آموزش عالی،خودروسازان، صداوسیما و رسانه ها، فرهنگ و ارشاد اسلامی، مخابرات ، علوم پزشکی،خانواده ها)طرح تابستانه پلیس برای کاهش تصادفات و روانی عبور و مرور آغاز شده است و امید است بتوانیم تابستانی با حوادث کم داشته باشیم.
وی اضافه کرد: هموطنان می توانند در طول ایام تابستان با شماره تلفن های ۱۱۰ پلیس ، ۱۴۱ راهداری ، ۱۲۰ راهور ، ۱۱۵ اورژانس ، ۱۱۲ هلال احمر و ۲۱۸۲۴۲۵ و ۲۱۸۴۶۴۶ برای طرح تابستانه پلیس ارتباط برقرار کنند.

فرمانی با اشاره به عمر بالای خودروهای سطح استان گفت: برخلاف عمر حدود ۱۰ سال خودروها در کشورهای مختلف، متاسفانه آمار در استان ما رضایت بخش نیست و بطور میانگین عمر خودروهای سنگین در استان ۱۶ و خودروهای سبک ۱۵ سال است.
وی اضافه کرد: عمر بالای خودروها، نبود پارکینگ و استراحت گاه، نبود روشنایی در جاده های استان و کمبود تابلو و علائم و خرابی چراغ های چشمک زن در جاده های استان از دلایل تصادفات در جاده های آذربایجان غربی است.

 

46

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 684823
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.