فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی از کشف بیش از ۲۰تن انواع مواد مخدر در سال گذشته خبرداد.

به گزارش ایسنا منطقه اذربایجان غربی سردار ناصر اصلانی در نشست خبری دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان که باحضور مسئولین شورای هماهنگی و مدرسین پیشگیری برگزار شد افزود: سال گذشته مجموعا ۲۰تن و ۵۵۲ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف شده که از این میزان ۱۵تن و ۲۱۹ کیلوگرک پیش سازهای صنعتی و ۵تن و ۴۳۳کیلوگرم انواع مواد مخدر سنتی بوده است.

وی با اشاره به اقدامات و فعالیت های پلیس پیشگیری موادمخدر استان در سال گذشته تصریح کرد: در سال گذشته ۸هزار و ۳۰معتاد جمع آوری شده که نسبت به سال ماقبل ۸درصد افزایش گزارش شده است.

سردار اصلانی با بیان اینکه در این راستا ۹۲باند منهدم و ۸هزار و ۹۸۶ نفر دستگیر شدند یادآور شد: در مقایسه با سال ۹۴، ۲درصد افزایش در انهدام باند انجام شده است.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: ۱۰۸درصد افزایش در شناسایی معتادین متجاهر و اعزام به مراکز درمانی در استان وجود داشته است.

وی  اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی افزود: هرماه ۴روز طرح ارتقا امنیت اجتماعی، از طریق  ۵۲۹ فقره عملیات اجرا می شود که ،۷۲ درصد افزایش در سال گذشته در مقایسه با سال ماقبل  وجود دارد.

سردار اصلانی اظهار کرد: ۷۹۰ هزار نفر در سال گذشته در حوزه پیشگیری و فرهنگی توسط انتظامی استان  اموزش دیدند که نسبت به سال قبل شاهد افزایش ۲درصدی هستیم.

فرماندهی انتظامی اذربایجان غربی افزود: توزیع ۲۵۴ نسخه بسته اموزشی،برگزاری ۸۲مورد کارگاه آموزشی و ۲هزار و ۴۴۷مورد نمایشگاه مواد مخدر در سال ۹۵ برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه در بحث کمیته درمان اقدامات موثری در استان بخصوص در ارومیه،مهاباد،نقده و خوی انجام شده است افزود: در سال گذشته ۱۴۵مرکز درمان در اذربایجان غربی دایر شده که از این تعداد ۴۴مرکز دولتی و ۱۰۱ مرکز غیر دولتی بوده است.

فرمانده انتظامی اذربایجان غربی تصریح کرد: در سال گذشته ۱۹هزار و ۱۵۴ نفر تحت پوشش خدمات درمانی و کاهش آسیب قرار گرفتند که یک مرکز اقامتی غیرمجاز در نقده پلمب شده است.

وی گفت: افزایش شیلتر مردان از ۲۰نفر به ۴۰نفر در مجتمع قدس بهزیستی ارومیه و افتتاح گرمخانه ارومیه از اقدامات دیگر پلیس انتظامی و مواد مخدر استان در سال گذشته بوده است.

سردار اصلانی با بیان اینکه۵تیر روز جهانی مبارزه با مواد مخدر نامگذاری شده است گفت:  طی هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر طرحهای پیشگیری و مقابله ای، برپایی نمایشگاههای سیار و دایمی،اجرای برنامه های ورزشی در ورزشگاهها و امحا ۲تن و ۷۰۰هزار کیلوگرم مواد مخدر بخشی از اقدامات پلیس مبارزه با موادمخدر استان است.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.