قربانعلی سعادت روز چهارشنبه در چهارمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی آذربایجان غربی افزود: متاسفانه کار خاصی در شهرک های صنعتی استان انجام نشده و هر سرمایه گذاری که تاکنون در شهرکهای صنعتی اقدام به ایجاد واحد تولیدی و صنعتی کرده در واقع به نوعی ایثار کرده است.
وی اظهار کرد: زمینه برای پذیرش سرمایه گذار در آذربایجان غربی باید فراهم شود و برای بسترسازی و فراهم کردن زمینه های لازم برای سرمایه گذاری باید زیرساخت ها را آماده کنیم و برای این امر از منابع ملی و استانی، اعتبار ویژه ای در نظر گرفته شود.
وی اضافه کرد: باید فضا و زمینه های لازم برای تولید، اشتغال و سرمایه گذاری در استان فراهم شود.
سعادت از مسئولان خواست جلسه ویژه ای برای حل مشکلات مربوط به زیرساخت های شهرک های صنعتی تشکیل و اقدامات لازم هر چه زودتر انجام شود.
استاندار آذربایجان غربی گفت: در اعطای مجوز برای ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی خیلی سخت گیری می شود ولی بعد از ایجاد آنها برای ادامه فعالیت سخت گیری صورت نمی گیرد.
وی بیان کرد: این واحدهای تولیدی و صنعتی هیچ یک مجوز لازم در خصوص استانداردهای زیست محیطی را دریافت نمی کنند که این امر باید اصلاح و زمینه تسهیل اعطای مجوز باید فراهم شود.
وی ادامه داد: با توجه به هدف گذاری های برنامه ششم توسعه و رشد اقتصادی هشت درصدی، بخشی از این رشد اقتصادی با سرمایه گذاری و بخش دیگر با بهره وری دست یافتنی می شود که در استان نیز باید زمینه برای توسعه سرمایه گذاری به ویژه در شهرک های صنعتی فراهم شود.
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال اضافه کرد: بر اساس این فرمایشات و سیاست و برنامه ریزی های دولت باید اقداماتی در استان ها صورت گیرد و اگر نقصی در این خصوص وجود دارد باید مشخص و عملکردها ارزیابی شود و مسئولانی که در این خصوص کم کاری دارند باید تغییر مسئولیت داشته و در بخش دیگر ارائه خدمات کنند.
به گزارش ایرنا پس از نامگذاری سال گذشته به نام سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، دولت تدبیر و امید راه اندازی ستادهای اقتصاد مقاومتی را در کشور و استان های مختلف برنامه ریزی کرد و در این راستا، اقدامات حوزه های مختلف در راستای عمل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب ساماندهی شد.
آذربایجان غربی دارای 20 شهرک و ناحیه صنعتی است.
از این تعداد سه شهرک و یک ناحیه صنعتی در ارومیه فعالیت دارد.
8137/2093 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.