معاون امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی گفت: تامین آب شرب و تغییر روش در تصفیه آب مهاباد را از اولویت های اصلی استان است.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی تقی کهوریان در سومین جلسه شورای فنی استان درخصوص ارایه گزارش بازدید از کارگروه نظارت از۱۴پروژه عمرانی مهاباد گفت: پروژه برج آبگیر و تصفیه خانه آب شرب مهاباد در افق ۱۴۲۰ مشکل اب مهاباد را حل خواهد کرد.

کهوریان اظهار کرد: تکمیل پروژه برج آبگیر در کمترین زمان ممکن تا بهره برداری از تصفیه خانه در حال احداث ضروری و از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

با اشاره به احداث برج آبگیر و خط انتقال آب خام به تصفیه خانه مهاباد تصریح کرد: هدف از اجرای این پروژه افزایش ظرفیت آبرسانی و بهبود کیفیت آب شرب مهاباد بوده که با پیشرفت فیزیکی ۷۲درصد درحال اجراست.

وی گفت: خاکبرداری ۱۲هزار مترمکعب ،شمع گذاری شمع به طول ۱۵۰۰متر،آرماتوربندی و اجرای دو دهنه پل با پیشرفت ریالی ۷۸درصد انجام شده است.

معاون امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی با اشاره به پروژه تصفیه خانه آب شرب مهاباد که بروش bot با پیشرفت فیزیکی ۷۰درصد افزود: تصفیه خانه مهاباد با ظرفیت اسمی ۶۴هزار مترمکعب در شبانه روز در حال اجراست که تاپایان سال ۹۶ به اتمام می رسد.

وی خاطر نشان کرد: پروژه کلینیک تخصصی و غربالگری بیماران سرطانی به مساحت ۶۳۵ مترمربع در داخل بیمارستان امام خمینی مهاباد به دلیل عدم تجهیز اعتبار از منابع وزارتی این پروژه به بهره برداری نرسیده است.

کهوریان  با اشاره به پروژه های نیمه تمام و متوقف شده شهرستان  مهابادگفت:پروژه کمربندی کانی صوفی رشید،پروژه احداث خدمات جامع سلامت شهری،تعریض و بهسازی سه راهی دارلک به مهاباد،پوشش بتنی کانال روستای حاجی خوش مهاباد و ایستگاه پمپاژ روستای دوستعلی مهاباد،بهسازی و اسفالت محور آفان میرسه,پروژه بند انحرافی قویطالو سالن ورزشی فلیفان مهاباد از دیگر پروژه های نیمه تمام شهرستان مهباد بوده که بدلیل کمبود اعتبارات متوقف شده اند.

کهوریان با اشاره به پروژه متوقف شده مدرسه ۸ کلاسه و سالن ورزشی روستای خورخوره مهاباد اظهار کرد: اسکلت فلزی ساختمان و سوله سالن ورزشی این پروژه احداث شده که با پیشرفت فیزیکی ۳۵درصد متوقف شده است.

معاون امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی با بیان اینکه دیوار کشی ۳۴۵متر از ساختمان آموزشی این پروژه و محوطه سازی بیش از۲۱۰۰مترمربع انجام شده اظهار کرد: مطالبات پرداخت نشده پیمانکار  این پروژه بیش از ۴ هزار میلیون ریال است.

وی با اشاره به پروژه تامین آب اشامیدنی مجتمع گلینان افزود: این پروژه در قالب تامین آب ۷روستا با حفر ۳حلقه چاه و احداث ۵ کیلومتر خط انتقال و توزیع شبکه با پیشرفت فیزیکی ۴۵درصد با هزینه کرد ۱۲ میلیارد و 52 میلیون ریال در حال اجراست.

کهوریان با اشاره به مشکلات طرحهای عمرانی در دست اجرای استان افزود: شهرداری ها درشرایط مالی سختی هستند که بدلیل کمبود منابع مالی در اجرای طرحها با مشکلاتی مواجهند که امید است با بهبود وضعیت در کشور این روند تغییر یابد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.