به گزارش ایرنا داریوش نصر شامگاه شنبه در شورای اداری آذربایجان غربی افزود: این استان با دارا بودن یکهزار و 30 کیلومتر راه شریانی دارای رتبه 14کشوری است و برای رسیدن به میانگین کشوری در این زمینه باید به رتبه 10 ارتقا یابد.
وی همچنین با تاکید بر اینکه این استان در زمینه دارا بودن و دسترسی به آزاد راه در رتبه 22 کشوری قرار دارد، بیان کرد: با توجه به هم مرز بودن استان با سه کشور خارجی و اینکه تردد در راه های آذربایجان غربی بسیار بالاست در این زمینه استان باید به رتبه هشتم کشوری در سال 1400 شمسی برسد.
وی بیان کرد: این استان در حوزه راه باید به میزان سه برابر کشور شاهد پیشرفت باشد تا به رتبه هشت کشوری در سال 1400 برسید.
وی به توجه ویژه دولت یازدهم به این استان اشاره کرد و گفت: اولین آزاد راه استان که آزاد راه ارومیه به تبریز است، ماه آینده به طول 40 کیلومتر به بهره برداری می رسد.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی ادامه داد: وضعیت استان در راه های روستایی بهتر از وضعیت راه های اصلی و آزادراه و بزرگراه است.
وی بیان کرد: مطالعات راه آهن سریع السیر ارومیه به تبریز، بزرگراه نقده - پیرانشهر - تمرچین و بهسازی راه خوی به قطور و رازی انجام شده و عملیات اجرایی آنها به زودی آغاز می شود.
وی بیان کرد: 918 نفر پرسنل در اداره کل راه و شهرسازی استان مشغول به فعالیت هستند که 374 نفر در راه و شهرسازی مانده و بقیه به راهداری منتقل شده اند.
نصر با بیان اینکه در سال 95، میزان بدهی اداره مشخص شده است، گفت: میزان بدهی اداره کل به پیمانکاران از چهار هزار و 250 میلیارد ریال به یکهزار میلیارد ریال رسیده است.
وی با بیان اینکه کل قراردادهای این نهاد یکهزار مورد است، افزود: بیشتر قراردادها از سال 87 شمسی تاکنون به سرانجام رسیده و بیشتر بدهی ها پرداخت شده و اکنون 286 طرح نیمه تمام با ارزش پنج هزار و 390 میلیارد ریال باقی مانده است.
وی درباره بحث اسناد قیرهای استان نیز گفت: این موضوع نیز از سال های 87 تا 90 و 90 تا 95 به سرانجام رسیده است.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای 351 کیلومتر بزرگراه، 567 کیلومتر راه اصلی و یکهزار و 898 کیلومتر راه فرعی است.
7125/3072
** خبرنگار: طاهره نوید آرین ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.