به گزارش ایرنا، در این آئین معنوی که تا نزدیکی سحر ادامه داشت، مردم شهرها و روستاهای آذربایجان غربی با حضور در مساجد، مصلاها و حسینیه های سطح شهر و روستا آئین های ویژه شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان را برگزار کردند.
در این مراسم معنوی و با شکوه ضمن قرائت قرآن و سخنرانی روحانیون، مردم با سر گرفتن قرآن کریم و قسم دادن خداوند به ذات اقدس الهی و چهارده معصوم، آمرزش گناهان و قرار دادن تقدیری خوب برای یک سال آینده کشور و خود را مسئلت کردند.
قرائت زیارت عاشورا، دعای جوشن کبیر، اقامه کردن نماز مخصوص این شب، قرائت سوره های وارد شده برای خواندن در شب قدر و همچنین طلب مغفرت و آمرزش از جمله دیگر اعمال شب نوزدهم ماه مبارک رمضان بود که با حضور مومنان در جای جای آذربایجان غربی برگزار شد.
همچنین به مناسبت ایام سوگواری سالروز شهادت حضرت علی(ع)، مداحان اهل بیت عصمت و طهارت، مظلومیت های آن امام همام را بازگو کرده و مردم عزادار نیز سوگواری کردند.
شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان یکی از شب های محتمل برای شب قدر به شمار می رود و همه ساله در این شب، آئین های مناجات با پروردگار و استغفار به درگاه الهی در مساجد، مصلاها و حسینیه ها برگزار می شود.
8137/3072
** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.