هوشنگ عطاپور روز شنبه در جلسه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی در حوزه های حقوق شهروندی و حجاب و عفاف افزود: با اجرای منشور حقوق شهروندی، حقوق متقابل دولت و ملت مشخص و تببین می شود و از این طریق شهروندان ضمن آشنایی و آگاهی از حقوق خود، بهتر می توانند مسائل و مطالبات را مطرح و پیگیری کنند.
وی اضافه کرد: دستگاه های اجرایی آذربایجان غربی جدیت لازم را در اجرای برنامه های حقوق شهروندی و حجاب و عفاف داشته باشند.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه در آستانه سفرهای تابستان هستیم باید به بحث تفرجگاه ها و بهبود اوضاع آن ها توجه جدی کنیم چرا که این مکان ها محلی مناسب برای جذب گردشگر و مسافران داخلی و خارجی به استان است.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان غربی با اشاره به اجرای طرح سلامت سواحل بیان کرد: اجرای این طرح بازده مناسبی را داشته و مانع بروز برخی اتفاقات شده است و طرح سالم سازی تفرجگاه ها به نوعی ادامه این طرح بوده که اگر به درستی اجرا شود بازده خوبی برای استان خواهد داشت.
عطاپور ادامه داد: سرمایه گذاری برای تفرجگاه ها، جذب گردشگر با بهبود اوضاع تفرجگاه ها، رسیدگی و گسترش امکانات تفرجگاه ها و در نهایت هویت بخشی به تفرجگاه ها از مهمترین اهداف ما در طرح سالم سازی تفرجگاه های استان در فصل تابستان است.
وی با تشریح اقدام های انجام گرفته در راستای اجرای حقوق شهروندی در آذربایجان غربی گفت: بخشنامه ای توسط استاندار به تمامی دستگاه های عضو شورای اداری برای اجرای هرچه بهتر مفاد حقوق شهروندی ابلاغ شده و از تمامی دستگاه ها نیز خواسته شده است تا پنج اولویت خود در رابطه با حقوق شهروندی را جهت جمع بندی و مشخص کردن اولویت های حقوق شهروندی استان و ارسال به دبیرخانه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی را بیان کنند.
به گزارش ایرنا، ارزیابی و بازرسی عملکرد بخش های دولتی و خصوصی استان در حوزه حوقوق شهروندی و حجاب و عفاف، تشکیل کارگروه مستقل حقوق شهروندی، ارائه دستورالعمل 9 گانه حقوق شهروندی و 10 گانه حجاب وعفاف از مصوبات این جلسه بود.
در ادامه این جلسه نمایندگان ارگان های فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی و اداره کل میراث فرهنگی این استان به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.
متن کامل منشور حقوق شهروندی بیست و نهم آذرماه 1395 شمسی در همایش قانون اساسی و حقوق ملت با حضور رئیس جمهوری و جمع زیادی از وکلا، حقوق دانان و اساتید و کارشناسان رونمایی و به امضای دکتر حسن روحانی رسید.
8135/ 3072
** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
8135/ 2093
** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.