مدیرکل جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: آبیاری نوین در  14 هزار هکتار از اراضی کشاورزی حوزه دریاچه ارومیه اجرا شده است.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی اسمعیل کریم زاده در نشست خبری تشریح عملکرد دستگاه های اجرای ذیربط در احیای دریاچه ارومیه افزود: در ۱۴ هزار هکتار از  ۹ شهرستان واقع در حوزه آبریز دریاچه ارومیه روش نوین آبیاری اجرایی شده که در این میان۷۲ میلیون متر مکعب آب صرفه جویی شده است.

وی با اشاره به 6 راهکار مرتبط با جهاد کشاورزی از 27 راهکار ارائه شده در راستای احیای دریاچه ارومیه گفت: کنترل و کاهش مصرف آب کشاورزی، تهیه نقشه کاداسترحوزه دریاچه ارومیه،تدوین برنامه جامع آموزش برای جلب مشارکت عمومی، بحث الگوی کشت، اجرای روش های مصرف بهینه آب در حوزه دریاچه ارومیه از جمله این راهکارها است.

کریم زاده با بیان اینکه 414 کیلومتر انتقال آب با لوله در شهرستانهای حوزه آبریز دریاچه انجام شده است خاطر نشان کرد: به ازای هرهکتار در انتقال آب با لوله 4 هزار و 400 مترمکعب، در روش آبیاری قطره ای نزدیک به 6 هزار مترمکعب و در روش ابیاری بارانی و نوار طیف به ازای هر هکتار 5 هزار و 500 مترمکعب صرفه جویی شده است.

وی با اشاره به رقم تخصیص یافته به پروژه های احیای دریاچه ارومیه به جهاد کشاورزی طی 3 سال گذشته و عدم هزینه کرد ریالی از منابع ستاد احیادر سایر بخش های کشاورزی  دراستان افزود: 162 میلیارد تومان از منابع ردیف دار ملی سنوات گذشته جهاد کشاورزی استان و منابع ستاد احیای دریاچه برای پروژه ها هزینه شده است.

مدیرکل جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به اقدامات موثر جهاد کشاورزی اذربایجان غربی در خصوص کشاورزی محافظتی تصریح کرد: در سطح 100 هزار هکتار از اراضی زراعی حوزه ابریز دریاچه طی 3 سال گذشته کشاورزی حفاظتی انجام شده است.

کریم زاده در خصوص اجرای نقشه کاداستر اراضی کشاورزی حوزه آبریز دریاچه ارومیه گفت: نقشه کاداستر 126 هزار هکتار از 300 هزار هکتار معین شده برای اراضی حوزه آبریز طی 3 سال گذشته تهیه شده و مابقی نیز با تامین اعتبار انجام می شود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.