جلسه بررسی علت توقف ساختمان سوانح و سوختگی و اختصاص زمین برای احداث ساختمان کالبد شکافی در محل شورای اسلامی شهر خوی برگزار شد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی جلسه فوری شورای اسلامی شهر خوی در خصوص علل توقف اخداث ساختمان سوانح و سوختگی و اختصاص زمین برای احداث ساختمان پزشکی قانونی و کالبد شکافی با حضور اعضای شورای اسلامی شهر خوی و قائم مقام دانشکده علوم پزشکی ،مسکن و شهرسازی، اوقاف شهرستان خوی و خبرنگاران در محل شورای اسلامی شهر خوی برگزار شد.

علیرضا فتحی رئیس شورای شهر خوی در این جلسه با بیان اینکه توقف عملیات احداث ساختمان سوانح و سوختگی به بحث داغ روز رسانه ها و جامعه تبدیل شده است اظهار کرد: شورای اسلامی شهر و شهرداری با تمامی توان امکانات در خدمت سلامت و بهداشت و درمان به منظور رفاه حال و سلامتی شهروندان است.

وی افزود: بحث احداث ساختمان سوانح و سوختگی در زمان فاجعه تاسف بار روستای شوریک با توجه به نیازهای ضروری و اولویت شهرستان خوی و شمال استان مطرح شد.

فتحی از مسئولین حاضر در جلسه در خواست کرد که با همفکری و تدبیر راهکارهای عملی و موثر را برای از سرگیری ساختمان سوانح و سوختگی و اختصاص زمین برای احداث ساختمان مجهز پزشک قانونی و کالبد شکافی ارائه دهند.

منصور محمودزاده قائم مقام دانشکده علوم پزشکی شهرستان خوی نیز در این جلسه اظهار کرد: برای احداث ساختمان سوانح وسوختگی بودجه ای وجود نداشت و با توجه به حادثه غم انگیز پیش آمده روستای شوریک احداث این ساختمان  مطرح شد.

وی افزود: مقرر شد مبلغ ۱۰ میلیارد ریال هم از محل ماده ۱۸۰ و صرفه جویی هزینه های بیمارستانی و کمک خیرین ساختمان سوانح و سوختگی احداث شود.

محمودزاده با اشاره به تبدیل شدن خوی به دانشکده علوم پزشکی با تلاش های مسئولین علی الخصوص نماینده خوی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با تبدیل شدن شبکه بهداشت و درمان خوی به دانشکده علوم پزشکی ردیف و اعتبارات خوی بصورت مستقل از تهران اختصاص می یابد و تداخلی با اعتبارات استانی ندارد.

وی با بیان اینکه برای تکمیل ساختمان سوانح و سوختگی خوی ۳۲میلیارد ریال اعتبار نیازاست تصریح کرد: با تبدیل شدن خوی به دانشکده علوم پزشکی اعتبارات خوی مستقل از اعتبارات استانی شد و هیچ ریالی هم از طرف خیرین و فرمانداری برای احداث این ساختمان کمک مالی نشد.

قائم مقام دانشکده علوم پزشکی شهرستان خوی افزود: قرار شده نماینده خوی  وقت ملاقاتی با وزیر بهداشت و درمان برای حل موضوع اعتباری این ساختمان بگیرد.

محمودزاده از تمامی تلاش های شورای اسلامی و شهرداری خوی در خصوص اهتمام و توجه به مسئله سلامت و بهداشت درمان مردم تشکر و قدردانی کرد.

لعیا نصیرزاده رییس پزشک قانونی خوی هم در این جلسه با اشاره مشکلات عدیده و فزاینده این پزشکی قانونی در خصوص نبود ساختمان اداری و یخچال نگه داری اجساد اظهار کرد: در سال های قبل چندین بار اعتبار برای ساخت ساختمان مجهز پزشک قانونی به شهرستان خوی اختصاص یافت که متاسفانه بعلت عدم اختصاص زمین برای احداث، این بودجه به شهرهای دیگر مانند بوشهر برگشت داده شد.

وی افزود: در حال حاضر مبلغ ۱۰ میلیارد ریال برای احداث ساختمان پزشک قانونی خوی تخصیص یافته است که در صورت اختصاص زمین مناسب این اعتبار برای احداث ساختمان صرف خواهد شد.

نصیرزاده با بیان اینکه کمبود فضای فیزیکی و نبود یخچال برای نگه داشتن اجساد واقعا معضلی برای پزشکی قانونی خوی تبدیل شده است تصریح کرد: از شورای شهر خوی که امکان را برای بیان مشکلات پزشکی قانونی فراهم کردند تشکر و قدردانی می کنم.

سلیمانی ریاست اداره مسکن و شهرسازی خوی هم در این جلسه با بیان اینکه واگذاری زمین برای ساخت مجموعه های دولتی جزو وظایف این اداره است اظهار کرد: زمینی در شهرک ولیعصر با کاربری بهداشتی و درمانی وجود دارد و که این زمین را برای احداث ساختمان پزشکی قانونی و کالبد شکافی در نظر گرفتیم.

سلیمانی تصریح کرد: باید مراحل اداری برای اختصاص این زمین به پزشک قانونی طی شود .

در ادامه فتحی رییس شورای اسلامی شهر خوی با اشاره مشکلات نبود درمانگاه و داروخانه شبانه روزی در شهرک ولیعصر خوی اظهار کرد: با توجه به اینکه مرحوم مهندس محبوبی رییس سابق شورای اسلامی شهر خوی خودشان از خانواده شبکه بهداشت و درمان بودند پیگیری هایی برای استقرار درمانگاه و داروخانه شبانه روزی در شهرک ولیعصر انجام دادند در حال حاضر هم شورای شهر خوی پیگیر استقرار درمانگاه و داروخانه شبانه روزی و شعبه بانک رفاه در شهرک ولیعصر است.

ابراهیم زاده رییس اداره اوقاف خوی هم در این جلسه اظهار کرد :با توجه اینکه رسیدن به رفاه و حل مشکلات مردم جزو اولویت های اصلی هر مسئول و اداره ای است اداره اوقاف خوی هم در خصوص اختصاص زمین برای احداث درمانگاه و داروخانه شبانه روزی از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد.

وی افزود: چند قطعه مناسب در شهرک ولیعصر داریم که آمادگی واگذاری آن برای حل مشکلات مردم این منطقه هستیم.

در ادامه صورتجلسه اختصاص زمین توسط اداره مسکن شهرسازی برای احداث ساختمان مجهز پزشک قانونی تنظیم و به امضای اعضای شورای شهر و شهردار و مسئولین حاضر در جلسه رسید و همچنین مقرر شد شورای شهر در‌ جلسه بعدی نحوه کمک شورای شهر برای ادامه روند احداث ساختمان سوانح و سوختگی خوی را اعلام کند.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.