استاندار آذربایجان غربی گفت: سیاست های اعمالی انقباضی در حوزه کسب و کار، آفتی برای کشور است.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی قربانعلی سعادت در اولین جلسه کارگروه اشتغال استان با اشاره به ایجاد سازو کار متفاوت دولت دوازدهم در خصوص فضای کسب و کار در کشور گفت: متاسفانه امروزه در راستای ایجاد کسب و کار جدید با وجود اعطای وام و تسهیلات دولتی وجود برخی بخشنامه های دست و پاگیر ادرای باعث ایجاد مشکلاتی در این حوزه گشته که باید این آفت مرتفع شوند.

وی با ابراز تاسف ازوجود مشکلات در فضای کسب و کار کشور تصریح کرد: چنانچه مشکل قوانین و دستورالعمل های غیر ضروری در حوزه های اخذ مجوز برای کسب و کار رفع نشود سرمایه گذاری در این حوزه جذب نخواهد شد.

سعادت با بیان اینکه باید در راستای مهارت افزایی فارغ التحصیلان هر رشته، دوره های کارورزی برای ورود به عرصه اشتغال برگزار شود ادامه داد: تا دراینصورت فارغ التحصیلان با مهارت لازم جذب محل کار شوند و هدف کارورزی در محیط کار واقعی عملی شود.

استاندار آذربایجان غربی باید توزیع جغرافیایی ثبت نامی ها و تعداد واحدهای تولیدی هر شهرستان در سامانه کارورزی را مشخص و باید با همکاری فرمانداری و ارگان های مختلف هر شهرستان و واحدها پذیرنده اقدام به اشتغال متقاضیان به تناسب شرایط هر منطقه انجام شود تا از سهمیه تعیین شده برای استان در حوزه اشتغال زایی نهایت بهره برده شود.

وی با اشاره به طرح توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار(تکاپو) ارائه شده توسط کارگزار طرح تصریح کرد: رسته های تعیین شده در حوزه های گسترده نیازمند بررسی و مطالعه دقیق است تا مشکلات هر حوزه مشخص و از طریق اعمال تغییرات ،اشتغال پایدار و جدیدی در استان ایجاد شود.

سعادت با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه برای جذب سرمایه گذاری 15 میلیاردی خارجی در کشور پیش بینی شده است افزود: در راستای ایجاد درآمد و اشتغال و توسعه اقتصادی در کشور استفاده از قانون 15 میلیارد دلاری سرمایه گذاری خارجی در بخشی از سرمایه گذاری های کشور لازم و ضروری است.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: باید پروژه های مطالعه شده و دارای توجیه اقتصادی و فنی رادر استان شناسایی کرده و سهم آذربایجان غربی در جذب این سرمایه گذاری به نحو احسن عملی شود.

سعادت با بیان اینکه سرمایه گذار خارجی در زمینه توسعه زیرساختها و کارهای تولیدی در بخش های مختلف در استان اعلام امادگی کردند افزود: هیچ تولیدی و اشتغالی بدون سرمایه گذاری امکان پذیر نیست که باید در زمینه اشتغال و ایجاد بازار هدف برای تولید در آذربایجان غربی اقدامات جدی انجام شود.

وی با ابراز تاسف از اینکه جایگاه محصولات داخلی در جامعه کمرنگ شده است افزود: برای بازگرداندن این جایگاه نیازمند زمان و کار کارشناسی دقیق بوده و مستلزم گسترش فرهنگ استفاده محصولات بومی هرمنطقه در کشور است.

سعادت با اشاره به شعارمنتخب سال، اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال و لزوم اعتماد به تولیدات داخلی گفت: باید کلیه دستگاههای اجرایی نیز در این زمینه وارد عمل شوند و با وجود تولیدات داخلی از بکارگیری محصولات خارجی و غیر بومی در کارهای عمرانی مجموعه خود بپرهیزند.

استاندار آذربایجان غربی باتاکید بر استاندارد سازی محصولات تولید داخلی کشور اظهار کرد: در صورت نبود استاندار کافی محصولات،شاهد بی اعتمادی به تولیدات کشور،رکود صنعت و تجمعات کارگری به واسطه تعطیلی مشاغل خواهیم بود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.