به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، اکبر حسن‌بگلو در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به دسترسی ۹۹.۹ درصدی خانوارهای استان به برق دسترسی گفت: شهریور امسال تمام روستاهای بالای ۱۰ خانوار استان برق دار خواهند شد و در این میان تنها ۱۲ هزار خانوار استان بدلیل محدودیت های فنی دسترسی نداشته و برق نخواهند داشت که بنا داریم با استفاده از مصوبه ۱۰ خرداد مجلس آنها را نیز برقدار کنیم.

وی با اشاره به پیک بار مصرفی ۹۴۰ مگاوات استان افزود: بدلیل افزایش دما و استفاده مشترکان از وسایل سرمایشی میزان پیک بار افزایش داشته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی تصریح کرد: امسال همچنین تعداد مشترکان برق استان به بیش از یک میلیون مشترک رسیده است ضمن اینکه تعداد روستاهای برقدار استان هم اکنون ۲۸۲۸ روستاست.

حسن بگلو با اشاره به وجود انشعابات غیرمجاز و افزایش تلفات گفت: با افزایش میزان انشعابات غیرمجاز به حدود ۱۲۷۰۰ مشترک، میزان تلفات برق رقمی بین ۱.۲ تا ۱.۵ درصد افزایش یافته و درحالیکه هدف وزارت نیرو رسیدن به تلفات اسمی ۱۱.۶ درصد با وجود برق های غیرمجاز است ولی ما تلاش داریم این رقم را به کمتر از ۱۰ درصد برسانیم.

وی افزود: در سال گذشته ۱۹۷ مشترک صنعتی و ۹۷۰۰ مشترک کشاورزی با شرکت توزیع نیروی برق برای مصرف بهینه همکاری داشتند که ۱۳۸ مشترک صنعتی و ۷۸۰۰ مشترک کشاورزی شامل پاداش و تخفیف شدند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تصریح کرد: هم اکنون میزان خطوط ۴۰۰ ولت استان ۱۲۰۰۰ کیلومتر و طول خطوط ۲۰ ولت ۱۵۰۰۰ کیلومتر است ضمن اینکه ۳۳۷هزار و ۳۸۹ شعله چراغ روشنایی معابر در سطح استان وجود دارد.

حسن بگلو افزایش دما را یکی از دلایل اصلی افزایش مصرف عنوان و گفت: طبق آمارهای اعلامی دمای هوا در استان نسبت به سال گذشته افزایش چشم گیری داشته لذا استفاده از وسایل سرمایشی نیز در بین مشترکین افزایش یافته با این حال هیچ خاموشی ای بدلیل مصرف زیاد و خارج از فشار شبکه در استان نداشته ایم با این حال رشد بار مصرف در زمان های روز و پیک شب برای توان شبکه خطرناک است.

وی افزود:در طی این مدت ۱۵هزار کنتور بعد از تست ۴۴۰ هزار بدلیل معیوب بودن تعویض شدند، ضمن اینکه تا پایان تابستان مناطق دارای شعف ولتاژ حاد را برطرف خواهیم کرد.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 673423
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.