اکبر حسن بگلو روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این تعداد مشترک در سال گذشته بیش از چهار میلیون و 590 کیلووات برق مصرف کردند که 2 درصد بیشتر از سال 94 بود.
وی اضافه کرد: 2 هزار و 858 روستای آذربایجان غربی بیش از 10 خانوار دارای برق هستند و تنها 2 روستای بالای 11 خانوار بدون برق در استان وجود دارد که این روستاها نیز تا پایان شهریور سال جاری از نعمت برق بهره مند می شوند.
وی اظهار کرد: علاوه بر بخش خانگی، 14 هزار و 208 چاه کشاورزی نیز در آذربایجان غربی برق دار است که این تعداد در سال جاری و سال آینده افزایش می یابد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی در خصوص طول خطوط شبکه گذاری برق در استان گفت: 12 هزار کیلومتر خطوط 400 ولت، 15 هزار کیلومتر خطوط 200 ولت،17 هزار و 703 کیلومتر مسیر هوایی و 781 کیلومتر مسیر زمینی برق رسانی و شبکه گذاری در استان وجود دارد.
حسن بگلو با اشاره به وجود انشعاب غیر مجاز در آذربایجان غربی ادامه داد: 12 هزار و 700 انشعاب غیر مجاز برق در استان وجود دارد که این عامل موجب افزایش تلفات مصرف برق تا 1.5 درصد می شود.
وی افزود: سال گذشته 440 هزار کنتور بازرسی شد که از این تعداد 15 هزار کنتور معیوب و هشت هزار و 500 کنتور دستکاری شده داشتیم.
وی با اشاره به هوشمندسازی 11 هزار کنتور برق در آذربایجان غربی بیان کرد: مراحل نصب سه هزار دستگاه کنتور فهام ' طرح ملی فراسامانه هوشمند اندازه‌گیری و مدیریت انرژی' انجام شده است و مابقی در 6 ماهه اول سال جاری به اتمام می رسد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی افزود: متوسط عمر شبکه برق استان 30 سال است و مشکلی در خصوص برق رسانی نداریم.
به گزارش ایرنا در سال گذشته 370 کیلومتر ترمیم شبکه های برق و شبکه گذاری جدید در آذربایجان غربی صورت گرفته است.
یک هزار و 250 مگاوات برق تولیدی استان در سال است که تنها یک هزار مگاوات آن در سال مصرف می شود.
8135 2093/
**خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.