منصور جلایر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نداشتن پروانه استاندارد و مشاهده موارد مغایر با استانداردهای تعیین شده برای واحدهای تولیدی در استان از جمله تخلف های دیگر تشخیص داده شده توسط کارشناسان اداره کل استاندارد آذربایجان غربی و اعلام جرم علیه این واحدهاست.
وی اضافه کرد: در این مدت 350 مورد اخطار و تذکر به واحدهای متخلف صنفی، تولیدی و خدماتی در آذربایجان غربی صادر شده است که 284 مورد از این تعداد مربوط به اخطارهای صادره و 66 مورد نیز به تذکرهای داده شده در شهرستان های مختلف استان اختصاص دارد.
وی بیان کرد: بازرسی های ادواری به صورت هر 2 ماه یکبار از محل های تولید و عرضه در آذربایجان غربی صورت می گیرد و در صورت وجود مغایرت با استانداردهای ابلاغی، تذکر، اخطار و اعلام جرم صورت می گیرد.
مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی گفت: شهروندان نیز می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف با ارسال کد 10 رقمی مندرج در زیر علامت استاندارد به سامانه پیامکی 10001517 اطلاعاتی شامل نام واحد تولیدی، نام محصول، تاریخ اعتبار و وضعیت پروانه کاربرد علامت استاندارد را از طریق این سامانه استخراج کنند یا مراتب را از طریق شماره گویای 1517 به این اداره کل اطلاع دهند.
به گزارش ایرنا، اداره کل استاندارد اصلی ترین مرجع برای بررسی وضعیت واحدهای تولیدی و توزیعی است.
واحدهای تولید کننده مواد غذایی، مواد ساختمانی، آسانسورها، تولیدات برخی از لوازم خانگی، تولید و عرضه بنزین و سوخت و همچنین اسباب بازی از جمله موارد بررسی شده توسط کارشناسان اداره کل استاندارد است.
8137/3072
** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.