جعفرصادق اسکندری عصر روز دوشنبه در آیین امضای تفاهم نامه سه جانبه اجرای طرح فروش اقساطی فرش دستباف در آذربایجان غربی افزود: تولید، اشتغال و صادرات از اولویت های دولت در آذربایجان غربی در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی است.
وی ادامه داد: آذربایجان غربی از استان های فعال در حوزه قالی بافی در کشور به شمار می رود و صنعت فرش یکی از شاخصه های اصلی اقتصادی این استان است.
وی اضافه کرد: به منظور ارتقای منزلت قالی بافان و پشتیبانی و حمایت از تولیدکنندگان فرش و در اجرای قانون جدید بیمه قالیبافی تاکنون 17 هزار نفر بافنده فرش دستباف در آذربایجان غربی بیمه شده اند و قصد داریم این رقم را به 26 هزار نفر برسانیم.
رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت آذربایجان غربی اظهار کرد: بر اساس تفاهم نامه منعقد شده با صندوق کارآفرینی امید و اتحادیه شرکت های تعاونی فرش دستباف از امروز، کارمندان دولت با معرفی دستگاه های اجرایی مربوطه و با تاییدیه اتحادیه ها می توانند از تسهیلات 100 میلیون ریالی با کارمزد چهار درصد صندوق کارآفرینی امید بهره مند شوند.
اسکندری افزود: در مرحله اول این طرح 30 میلیارد ریال تسهیلات برای ارائه خدمات در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: اجرای این طرح می تواند تاثیر مثبتی برای بازارسازی و بازاریابی فرش دستباف استان در بازارهای داخلی و خارجی داشته باشد.
به گفته وی برگزاری جشنواره فروش فرش آذربایجان غربی در نمایشگاه های تهران، راه اندازی بورس محلی فروش فرش دستباف در تکاب و تثبیت اشتغال این بخش در مناطق روستایی از مهمترین برنامه های حمایتی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان از این حوزه است.
جعفر قلی پور مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال برای مشاغل خرد و کوچک جزو برنامه های کاری این صندوق است، گفت: این صندوق در چند سال اخیر 60 میلیارد ریال تسهیلات در زمینه تولید فرش و مشاغل خانگی استان پرداخت کرده است.
به گزارش ایرنا، در ادامه این جلسه تفاهم نامه همکاری مابین سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی، صندوق کارآفرینی امید و شرکت های تعاونی استان به امضا رسید.
سالانه 290 هزار متر مربع فرش دستباف در آذربایجان غربی تولید و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می شود.
8135/ 2093 ** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.