کیومرث دانشجو روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح خارج کردن چاه های غیرمجاز از مدار بهره برداری از جمله بخش های طرح احیا دریاچه ارومیه و تعادل بخشی به منابع آب زیرزمینی است که با همراهی کشاورزان به اجرا گذاشته می شود.
وی اضافه کرد: در این مدت 80 اکیپ گشت و بازرسی از منابع آب در آذربایجان غربی مستقر بودند و به طور مستمر چاه های کشاورزی و فعالیت های حفاری را مورد بازدید قرار داده اند.
وی اظهار کرد: در طول مدت اجرای طرح تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی در استان همچنین 185 دستگاه حفاری فاقد مجوز توقیف و به پارکینگ منتقل و از انجام بیش از 550 مورد حفاری چاه جدید نیز جلوگیری شد.
وی مقابله با برداشت های غیرمجاز حاشیه رودخانه ای را از جمله دیگر برنامه های شرکت آب منطقه ای در راستای تعادل بخشی به منابع آب استان عنوان کرد و ادامه داد: در این مدت بیش از هزار مورد موتور پمپ غیرمجاز حاشیه رودخانه ها و کانال های شبکه آبیاری و زهکشی در استان توقیف شده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی گفت: هوشمندسازی چهار هزار و 500 کنتور آب و برق بر روی چاه های کشاورزی مجاز، استقرار و بهره برداری از بانک اطلاعات منابع آب و ساماندهی شرکت های حفاری مجاز از جمله دیگر اقدامات این شرکت در راستای تعادل بخشی به منابع آبی استان است.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی نام دومین استان پرآب کشور را در سال های نه چندان دور یدک می کشید ولی در حال حاضر با مشکل جدی کم آبی روبروست و چند دشت این استان از جمله ارومیه و خوی به خاطر کم آبی نشست کرده است.
بنا به برخی آمار بیش از 40 هزار چاه غیرمجاز در آذربایجان غربی وجود دارد که در شهرستان های مختلف پخش شده است.
8137/3072
** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.