رییس جهاد کشاورزی اذربایجان غربی از افتتاح و کلنگ زنی ۱۱۶پروژه جهاد کشاورزی خبر داد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی اسمعیل کریم زاده صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته جهادکشاورزی برگزارشد با اشاره به اینکه از۱۱۶ پروژه،۱۰۶ پروژه آماده  افتتاح  است تصریح کرد: از این تعداد پروژه ۹۷ طرح مرتبط با مدیریت آب و خاک،۴طرح برای معاونت بهبود دامی،۴پروژه برای صنایع کشاورزی و یک طرح برای معاونت تولیدات گیاهی است.

وی ادامه داد: از مجموع ۱۱۶ پروژه ۱۰طرح آماده کلنگ زنی است.

کریم زاده تصریح کرد: ۱۰پروژه از مجموع ۱۱۶پروژه شامل طرح های آبیاری تحت فشار و احداث گلخانه به مساحتی درحدود ۱۱ هزار و ۳۴۳ هکتار است.

مدیرکل جهاد کشاورزی آذربایجان غربی  افزود: به واسطه این پروژه ها اشتغال برای بیش از ۲۰۴۲ نفر به طور مستقیم و ۴۰۷۵ نفر غیر مستقیم فراهم شده است.

کریم زاده به میزان سرمایه گذاری پروژه های جهادکشاورزی سال ۹۶ اشاره کرد و گفت: ۲۵۴میلیارد و ۹۰۰میلیون تومان از محل اعتبار تملک دارایی ملی و استانی، وام بانکی و محل اعتبارات ستاد احیای دریاچه ارومیه اختصاص یافته است.

وی اظهار کرد: به واسطه پروژه های قابل افتتاح جهاد کشاورزی  ۴هزار و ۶۹۵ خانوار بهره مند شده اند.

کریم زاده با اشاره به ۹۷ پروژه مرتبط با مدیریت آب و خاک تصریح کرد: در این خصوص اعتباری بالغ بر ۱۰۱ میلیارد ریال برای  مساحتی بیش از ۴۲۷هکتار درنظر گرفته شده  و اشتغال برای ۳۹۰ نفر مستقیم و ۸۱۴ نفر غیر مستقیم فراهم شده است.

مدیرکل جهاد کشاورزی اذربایجان غربی درخصوص پروژه های معاونت بهبود تولیدات دامی استان گفت: ۴پروژه شامل یک طرح مرغ اجداد،یک طرح افزایش ظرفیت مرغداری تخمگذار،یک طرح مرغداری گوشتی با ظرفیت ۲هزار قطعه و یک طرح گوساله پروری ۱۰۰راسی آماده بهره برداری است.

وی با بیان اینکه از مجموع طرحهای اماده بهره برداری استان ۴پروژه مختص مدیریت صنایع با ظرفیت ۱۱هزار و ۳۰۰تن است گفت: با اعتباری بالغ بر ۱۲۷ میلیارد ریال زمینه اشتغال ۶۰نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم فراهم می شود.

کریم زاده با اشاره به اینکه سرانه تولید محصولات کشاورزی کشور ۱.۵تن است خاطرنشان کرد: سرانه تولید آذربایجان غربی در تولید محصولات کشاورزی بیش از ۲تن است.

وی با اشاره به کشت گلخانه ای در آذربایجان غربی افزود: ۱۰۵ واحد کشت گلخانه ای در استان با مساحتی در حدود ۳۳هکتار فعال بوده که از این تعداد ۷۲واحد خاکی و مابقی هیدرو پونیک است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.