به گزارش خبرنگار ایرنا، بهرام زینال‌زاده روز یکشنبه در جلسه شورای عشایری شهرستان میاندوآب، اظهار کرد: عشایر، نقش برجسته ای در اقتصاد استان دارند و سالانه بالای 320 هزار تن تولید در زمینه های مختلف دارند.
وی افزود: عشایر آذربایجان غربی 2 میلیون واحد دامی در اختیار دارند که از این تعداد یک میلیون و 700 واحد دام کوچک است بر این اساس نصف واحد دامی کوچک استان در اختیار عشایر است.
وی گفت: تولیدات عشایر استان شامل فرآورده های دامی از قبیل گوشت، شیر، لبنیات، پشم، عسل و محصولات زراعی است.
زینال زاده اظهار کرد: عمده وظیفه ما مرمت و بازسازی راه ها، تامین آب در ییلاقات و تامین نهاده های دامی در قشلاق است و شوراهای عشایری که در شهرستان ها تشکیل می شود، مشکلات را احصا و برای راهکار آنها چاره اندیشی می کند.
وی همچنین افزود: در سال گذشته تسهیلات با چهار درصد سود بانکی به عشایر از محل یک درصد اعتبارات صندوق توسعه ملی اختصاص یافت که به تبع آن در آذربایجان غربی در مجموع 48 میلیارد ریال از این وام به 726 نفر اختصاص یافته است.
به گزارش ایرنا، در شهرستان میاندوآب یکهزار و 300 خانوار عشایری با جمعیت بالغ بر هشت هزار و 500 نفر زندگی می کنند که نقش مهم و بسزایی در تولید لبنیات، گوشت قرمز و سایر محصولات کشاورزی این شهرستان دارند.
شهرستان میاندوآب در جنوب آذربایجان غربی واقع است و بیش از 277 هزار نفر جمعیت دارد.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirnamahabad@ دریافت کنید.
3093 ** انتشار دهنده: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.