به گزارش ایرنا احد هوشمند روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 35 عنوان نمایشنامه در بخش نمایش صحنه ای و 10 عنوان نمایشنامه در بخش نمایش خیابانی به کارگردانی 34 نفر از هنرمندان تئاتر استان در این طرح فرهنگی هنری حضور دارد.
وی افزود: این نمایشنامه ها با موضوع های مختلف اجتماعی، فولکلور، خانواده، دفاع مقدس، تاریخی، عاشورا، دینی، بحران هویت در دوران معاصر، طنز اجتماعی، انقلاب اسلامی و دریاچه اورمیه ارسال شده است.
وی در خصوص بازخوانی آثار رسیده به دبیرخانه بیان کرد: نتایج بازخوانی آثار در هفته اول تیر سال جاری اعلام و آثار منتخب، حداکثر تا 10 عنوان نمایشنامه بعد از داوری نهایی جهت تولید و اجرای عمومی معرفی می شود.
رحمانی در زمینه حمایت مالی از آثار منتخب نمایشی نیز افزود: نمایشنامه های انتخاب شده جهت تولید و اجرای عمومی، با در نظر گرفتن کیفیت آثار به سه بخش الف، ب و ج تقسیم شده و با در نظر گرفتن تعداد بازیگران، دکور نمایش، لباس و گریم بازیگران از 15 میلیون ریال تا 30 میلیون ریال حمایت مالی می شود.
وی ادامه داد: طرح «حمایت از تولید و اجرای عمومی آثار نمایشی» بعد از برگزاری جلسات متعدد آسیب شناسی و نظرسنجی های صورت گرفته و با هدف ارتقاء کیفی و محتوایی تولیدات نمایشی به همت واحد نمایش حوزه هنری آذربایجان غربی در سطح استان برگزار می شود.
وی گفت: گروه هایی که نمایشنامه آنها تایید شده است تا 10 اسفند می توانند برای اجرای روی صحنه جهت بازبینی آماده شوند.
به گزارش ایرنا، آبگوشت زهرماری، آغلاما اورمیا، دایره گی، آدم ها و موش ها، کیمه نیت کیمه قسمت، سبز سپید سرخ، محاق و صدای پا نمایش هایی هستند که در سال 95 در ارومیه به روی صحنه رفتند.
7129/3072
** خبرنگار: توحید محمودپور** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.