معاون امور مالی دانشکده دندان پزشکی آذربایجان غربی گفت: نرخ های مصوب دندان پزشکی ها توسط نظام پزشکی اعلام می شود.

مهدی رضایی ترکمانی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی اظهار کرد: نرخ های مصوب توسط شورا نظام پزشکی استان تعیین شده و نرخ دندان پزشکی با توجه به مواد مصرفی و میزان خدمات ارائه شده توسط دندان پزشک متغیر است و این نرخ ها هرساله به صورت متغیرحدود 10 تا 20 درصد افزایش می یابد.

وی در مورد عدم همکاری بیمه های درمانی با دندان پزشکان تصریح کرد: با توجه به کاهش توان مالی مردم در سال های اخیر و عدم همکاری بیمه های درمانی سبب شده مردم برای کاهش هزینه های درمان دندان خود به افراد غیر متخصص مراجعه کنند.

رضایی خاطر نشان کرد: با توجه این که مراجعه منظم به دندان پزشکان سبب سلامت دهان و دندان در جامعه شده، دندان پزشکان علاقه مند به افزایش همکاری خود با بیمه های درمانی هستند ولی همکاری های لازم در این جهت از طرف بیمه های درمانی صورت نمی گیرد.

وی در مورد مراکز دولتی دندان پزشکی بیان کرد: با توجه به این که 95 درصد مردم تحت پوشش بیمه های درمانی اند و مراکز بهداشتی خدمات دندان پزشکی در سطح استان وجود دارند ولی متاسفانه در این مراکز طرح کارانه اجرا نمی شود.

رضایی گفت: در مراکز دولتی خدماتی همچون کشیدن دندان، جرم گیری و ترمیم صورت می گیرد

معاون امور مالی دانشکده دندان پزشکی آذربایجان غربی در مورد رسیدگی به تخلفات اظهار کرد: سیستم نظارتی متشکل از نظام پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی با توجه ضریب کار به تخلفات صورت گرفته رسیدگی می کند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.