اسعد جمیانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این تعداد اشیاء از یک نفر در یک آرایشگاه مردانه در سطح شهر بوکان کشف و ضبط شد که مربوط به هزاره اول قبل از میلاد است.
وی ادامه داد: از این مرد تعداد 28 قلم عتیقه کشف شد که پس از بررسی و کار کارشناسی توسط کارشناسان اداره میراث فرهنگی شهرستان و استان آذربایجان غربی تعداد 17 شی فاقد ارزش تاریخی شناخته شد اما 11 قلم آن دارای ارزش فرهنگی و تاریخی ارزیابی شد.
جمیانی اضافه کرد: این اشیا مربوط به هزاره اول قبل از میلاد و آثار تمدنی دوره هخامنشینی و ساسانیان است.
وی ادامه داد: این اشیاء شامل دکمه های مفرخی، مسی، نقره، سردوش نظامی، گل سر بانوان و سکه های نقره ای مربوط به دوره های هخامنشینی و ساسانیان است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بوکان افزود: این اشیاء به صورت امانی در موزه ارومیه نگهداری می شود تا زمانی که موزه در بوکان دایر شود به این شهرستان برگردانده می شوند.
وی در خصوص اشیای جعلی و غیر اصل کشف شده هم اظهار کرد: این اشیای جعلی پس از حکم دادگستری امحاء خواهد شد.
به گزارش ایرنا، سلسله ساسانیان آخرین شاهنشاهی ایرانی پیش از ظهور اسلام است که از سال 224 تا 651 میلادی (427 سال) بر ایران فرمانروایی کردند.
شهرستان بوکان با 251هزار نفر جمعیت در جنوب استان آذربایجان غربی قرار دارد.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirnamahabad@ دریافت کنید.
3093/7510 **خبرنگار: محمد ادیب**انتشار دهنده: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.