معاون فرماندار سردشت گفت: در شهرستان سردشت با  10 هزار و 560 خانوار 100تن زباله در روز تولید می شود.

محسن آلی در اولین جلسه کارگروه پسماند آذربایجان غربی در سال 96 افزود: در طرح جمع آوری پسماندهای شهری 7 دستگاه کمپرسور روباز و 21 نفربه جمع آوری و تنظیف معابر سردشت مشغول هستند.

وی با بیان اینکه جمع آوری زباله های سردشت در دوشیفت صبح و عصر به صورت دستی و منزل به منزل انجام می شود تصریح کرد: مشکل اصلی در پسماند سردشت روباز بودن خودروهای حمل زباله و نبود محلی دارای مجوز از سوی دستگاههای دولتی برای دفن آنهاست.

معاون فرماندار سردشت با اشاره به محل سایت زباله سردشت افزود: این مکان جز منابع ملی بوده و در فاصله 350کیلو متری سردشت بی هیچ امکانات و سیستم بازیافتی روزانه پذیرای چندین تن زباله است.

وی گفت: سایت دفن زباله سردشت در نزدیکی محله مسکونی جانبازان بوده و بدلیل ناپایداری هوا موجب انتشار بوی تعفن به سمت منطقه مسکونی فوق می شود.

آلی با بیان اینکه با توجه به توپوگرافی منطقه،متاسفانه  محدوده وسیعی از زباله های سبک توسط باد حمل می شود افزود: تخریب بخشی از جنگل در اثر فشار ناشی از پسماند و سرازیری شیرابه در زمان بارندگی به سمت منابع آبی از مشکلات عمده سایت زباله سردشت است.

وی با اشاره به عدم رعایت ضوابط زیست محیطی و تهدید خطر آلوده شدن منابع آبی روستاهای اطراف سایت زباله شهر ادامه داد: شیرآبه زباله ها همانند بمب عفونی در جریان هستند که با وجود پوشش خاکی برروی زباله ها امکان کنترل وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در شهر سردشت روزانه با 55 تن زباله تولید می شود خاطر نشان کرد: روزانه 10 تن در شهر ربط و 8 تن در میرآباد سردشت زباله تولید می شود.

معاون فرماندار سردشت مشکل پسماند را از عوامل مهم تهدید منابع جنگلی سردشت عنوان کرد و گفت:سردشت با داشتن 80 هزار هکتار جنگل در خطر شیرابه های عفونی و زباله های سرگردان قرار دارد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.