استاندار آذربایجان غربی برای دستیابی به رشد اشتغال و اقتصاد از طریق توسعه صنعت و اقتصاد سبزتاکید کرد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی قربانعلی سعادت صبح امروز در مراسم گرامیداشت هفته محیط زیست که در موزه تاریخ طبیعی ارومیه برگزارشد ضمن تبریک این هفته افزود: برای دستیابی به رشد اشتغال و اقتصاد مجاز به تخریب عرصه سرزمین و محیط زیست نیستیم و این اهداف باید از طریق صنعت و اقتصاد سبز مورد پیگیری قرار گیرد.

وی به اهمیت موضوع حفظ محیط زیست و ایجاد توسعه در کشور،با توجه به رشد جمعیت اظهار کرد: برای تامین هزینه های معیشتی مردم و جلوگیری از تخریب منابع طبیعی باید نحوه صحیح استفاده از منابع را با اطلاع رسانی اموزش داده شود.

سعادت تغییر الگوی کشت و استفاده از متد جدید در کشاورزی نوین را عامل موثری در بهره وری از آب عنوان کرد و گفت: باید در راستای حفظ امنیت غذایی مردم و ارتقا بخش کشاورزی با بهره وری بالا از منابع فعلی تلاش شود.

استاندار آذربایجان غربی با ابراز تاسف از عدم توسعه کشاورزی و بکارگیری روش سنتی در کشاورزی کشور و استان افزود: توجه به تحقیقات علمی و دانشگاهی در زمینه بهره وری از منابع طبیعی و توسعه صنعت سبز باید در دستور کار قرار گیرد.

وی تصریح کرد: باید وضعیت سنتی در کشاورزی اصلاح و میزان فشار بر طبیعت در اثر استفاده بی رویه کنترل شود.

سعادت با بیان اینکه دولت تدبیر و امید در رابطه با مخاطرات محیط زیست به جد و با برنامه وارد عمل شده است تصریح کرد: تثبیت وضعیت دریاچه ارومیه و رسیدن به تراز بیولوژیکی آن گواه تلاش های دولت در حفظ محیط زیست و حمایت های آن در بهبود شرایط موجود است.

وی گفت: به نظر بسیاری از کارشناسان یکی از علل ازبین رفتن تدریجی دریاچه ارومیه استفاده بیش از حد از آب در بخش کشاورزی سنتی بوده است.

استاندار آذربایجان غربی  با اشاره به پایش های اداره کل محیط زیست استان از مناطق تحت حفاظت گفت: با ارائه عملکرد فعالیت 4 ساله و مشاهده نتایج این پایش ها، بیانگر حمایت دولت در زمینه اعتمادسازی در راستای حفظ محیط زیست است.

سعادت فعالیت و تلاش دولت در حفظ منابع و محیط زیست را کافی ندانسته و یادآور شد: در این زمینه مشارکت های مردمی و استفاده از ظرفیت سمن ها بسیار کارساز و مهم است.

وی اظهار کرد: از صرف هزینه در راستای حفظ محیط زیست نباید هراسی داشت و ازدستاوردهای علمی برای حفظ و استفاده صحیح از ان استفاده کرد.

به گزارش ایسنا: در پایان این همایش  5 اطلس از سوی معصومه ابتکار،رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به استاندار آذربایجان غربی اهدا شد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.