محمد اقوامی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این قاچاقچیان اقدام به قاچاق 2 هزار و 600 کیلو مغز فندق، 385 کیلو خشکبار زردآلو، هشت هزار و 200 ثوب البسه و روسری، یک میلیون و 370 هزار نخ سیگار و 80 کیلوگرم بذر چغندرقند به استان کرده بودند.
وی اضافه کرد: قاچاقچیان مغز فندق قصد داشتند 2 هزار و 600 کیلوگرم از این خشکبار را با استفاده از یک دستگاه خودروی وانت به شهرهای عمقی کشور انتقال دهند که پس از دستگیری و ارجاع به شعبه ویژه رسیدگی به قاچاق در ماکو علاوه بر ضبط کالا به پرداخت 766 میلیون ریال جریمه محکوم شدند.
وی از قاچاق 210 کیلو زردآلوی خشک و 175 کیلوگرم مغز زردآلو در ماکو خبر داد و اظهار کرد: این میزان خشکبار قاچاق از یک دستگاه خودرو توقیف شده بود که متهم این پرونده به پرداخت 251 میلیون ریال جزای نقدی و ضبط کالا محکوم شد.
وی قاچاق البسه را از جمله موارد با تعداد زیاد در آذربایجان غربی عنوان کرد و ادامه داد: در هفته اخیر نیز 2 پرونده در این خصوص به صدور حکم منجر شده که در یک مورد قاچاقچی سه هزار و 600 ثوب روسری در خوی به پرداخت 460 میلیون ریال جزای نقدی و در مورد دیگری عامل قاچاق چهار هزار و 600 ثوب البسه قاچاق در ماکو به پرداخت 480 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شدند.
مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی با اشاره به کشف قاچاق یک میلیون و 370 هزار نخ سیگار در شهرستان های میاندوآب و ماکو در هفته اخیر بیان کرد: محکومیت عامل قاچاق 960 هزار نخ سیگار در میاندوآب به یک میلیارد و 500 میلیون ریال و عامل قاچاق 410 هزار نخ سیگار در ماکو به 450 میلیون ریال از جمله نشانه های برخورد قاطع با قاچاقچیان سیگار به کشور به شمار می رود.
وی از قاچاق 80 کیلوگرم بذر چغندرقند در خوی خبر داد و گفت: عامل این قاچاق نیز علاوه بر ضبط کالا به پرداخت 278 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی به علت داشتن 960 کیلومتر مرز مشترک با کشورهای مختلف یکی از استان های درگیر با معضل قاچاق کالا در کشور به شمار می رود که میزان قاچاق کشف شده در این استان به صدها میلیارد ریال می رسد.
8137/3072
** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.