با حضور مسئولین استانی و شهرستانی از پوستر همایش بین المللی شمس تبریزی و مولانا رونمایی شد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی با حضور مدیر کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی و مسئولین شهرستانی پوستر همایش بین المللی شمس تبریزی و مولانا در محل فرمانداری خوی رونمایی شد.

محمدی ایروانلو سرپرست فرمانداری خوی در این مراسم با اشاره به سرمایه گذاری کشورهای جهان در بخش صنعت توریسم و گردشگری اظهار کرد: وجود مفاخر فرهنگی نظیرمقبره  شمس تبریزی در خوی  از پتانسیل های بسیار مهم برای جذب گردشگران است.

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی علی رغم داشتن جاذبه های گردشگری و پتانسیل های ارزشمند نتوانسته است استفاده بهینه ای بکند تصریح کرد :در طول این سال های اخیر گام های ارزشمندی در خوی برداشته شده است که یکی از آن ها مسایل مربوط به مقبره شمس تبریزی بوده است.

جباری مدیرکل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی نیز در این مراسم تصریح کرد :احداث بارگاه شمس از مطالبات جدی مردم خوی است که متاسفانه بعلت تشدد آرا و اختلاف نظرها که در خوی بود این بارگاه ساخته نشد.

وی افزود :یک پلاک پیرامون حریم مقبره شمس تاکنون تملک نشده است که با اقدامات انجام گرفته  چند روز آینده کار تملک آن انجام خواهد شد.

جباری از انجام عقد قرار داد برای احداث بارگاه شمس خبر داد و گفت :با توجه به اینکه مهندس اردلان در خارج از کشور هستند یک نفر بنام تهرانچی بعنوان نماینده اش کارهای اجرایی احداث را بر عهده خواهد گرفت.

جباری از شهرداری خوی در خصوص همکاری با میراث فرهنگی در بخش عمران و بهسازی آثار و ابنیه های تاریخی و میراثی تشکر کرد.

کبیری مدیر عامل تولیت شمس تبریزی هم در این مراسم  اظهار کرد :طی تفاهم نامه ای که با پژوهشگاه علوم انسانی داشتیم مقرر شد دبیرخانه علمی همایش توسط این پژوهشگاه و کارهای اجرایی هم توسط تولیت شمس تبریزی انجام شود.

در پایان پوستر همایش بین المللی شمس تبریزی و مولانا رونمایی شد.

به گزارش ایسنا، کنگره ها و همایش های بین المللی شمس تبریزی در شهرستان خوی از سال ۱۳۸۳ شروع شده که کنگره بین المللی شمس تبریزی  در مهرماه ۱۳۸۶ با مهمانان داخلی و خارجی برگزار شد ، همچنین با  اختصاص ۲۰ میلیارد ریال در سال  ۱۳۸۷ بیش ۶ هزار متر مربع از پلاک های پیرامون مقبره شمس آزاد سازی شد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.