به گزارش ایرنا عبدالله چمن گلی روز چهارشنبه در بیست و یکمین جلسه ساماندهی امور جوانان این استان افزود: 52 سمن از این تعداد در حال حاضر دارای اعتبارنامه بوده و مابقی در حال گرفتن اعتبار نامه، در دست بررسی یا انجام مراحل دریافت مجوز است.
وی با اشاره به برگزاری 228 برنامه فرهنگی در حوزه اوقات فراغت جوانان در دولت تدبیر و امید گفت: برگزاری همایش‌ها، جشنواره فرهنگی، آموزشی، زیست محیطی، نشست های تخصصی، فرهنگی و هنری، قرآنی و ورزشی از جمله این برنامه هاست.
وی افزود: تشکیل سازمان های مردم نهاد از اولویت های اساسی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی است تا از ایده های خلاقانه جوانان در امور مختلف این استان بهره گیری شود.
مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی ادامه داد: خانه جوانان ارومیه آماده افتتاح بوده تا بخشی از اوقات فراغت جوانان در این مکان پر شود زیرا اوقات فراغت بخش جدایی ناپذیر زندگی امروز است.
چمن گلی افزود: باید سعی کنیم تا اوقات فراغت جوانان را با آموزش های نوین و سرگرم کننده پر کنیم زیرا این امر باعث شکل دهی مثبت به هویت جوانان می‌شود.
به گزارش ایرنا در ادامه این جلسه از دبیرخانه اوقات فراغت و دبیرخانه ازدواج جوانان آذربایجان غربی رونمایی شد.
تدبیر دولت یازدهم برای افزایش مشارکت های اجتماعی در سال های اخیر در حالی بر شیوه های متداولی چون توسعه سازمان های مردم نهاد یا سمن ها متمرکز است که رشد کمی این سازمان ها به عنوان دستاورد ناملموس دولت تدبیر و امید، باروری آنها را در مراحل بعدی نوید می دهد.
اسلام تشکیل اجتماعاتی در قالب حلقه های معرفتی و حضور در مسجد را به عنوان یکی از راهکارها جهت تقویت جامعه اسلامی معرفی کرده است؛ علوم روز نیز بر وجود اجتماعات و همکاری در کارها تاکید دارد زیرا تقویت جامعه در همکاری آحاد جامعه با یکدیگر شکل می گیرد.
بر این اساس جامعه امروزی در حال تجربه سبک جدیدی از زندگی با استفاده از ابزارهای نوین است و این سبک نشات گرفته از حضور مردم در مدیریت فضاهای اجتماعی است؛ فعالیت هایی که در قالب مجموعه های مردم نهاد با عنوان سمن یا NGO ظهور می یابد.
8135/ 3072
** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.