متخصص تغذیه گفت: روزه داران در ایام ماه مبارک رمضان از مصرف بیش از نمک و روغن خودداری کنند.

محسن براعتی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی اظهار کرد: با توجه به این که حدود 50 درصد افراد جامعه ما دچار چاقی هستند برخلاف باور های قدیمی که وجود داشت و مردم با نمک افطار می کردند بهتر است دیگر ازاین روش استفاده نکنند.

وی افزود: در هنگام افطار بلافاصله بهتر است از آب اللخصوص آب سرد استفاده نشود وبه جای آن در هنگام افطار از چای با خرما استفاده کنندو بعد از حدود 10 دقیقه فاصله از غذا های آبدار هم چون سوپ وآش استفاده کنند.

براعتی در خصوص موادی که بهتر است در سحری استفاده شود بیان کرد: بهتر است از مواد متنوعی استفاده کنند و اغلب باید از مواد قندی و موادی که دارای نشاسته هستند استفاده شود تا انرژی لازم برای 17 ساعت روزه داری تامین شود.

وی خاطر نشان کرد: مردم در هنگام سحری از استفاده بیش از حد آب بپرهیزند چون بعد حدود 2 تمام این آب ها دفع می شوند و بهتر است به جای آن از چای استفاده کنند.

براعتی اذعان کرد: روزه داران بهتر است بعد از سحری بلافاصله نخوابند و حداقل 30 دقیقه بین سحری و خواب فاصله دهند.

وی تصریح کرد: با توجه به این که حدود 10 دقیقه بعد از افطار، قند خون به حالت عادی بر می گردد، مردم از عجله کردن در خوردن افطاری بپرهیزند چون با این کار کار معده شان بزرگتر شده و باعث چاقی فرد می شود.

براعتی در خصوص این که در ایام امتحانات هستیم و دانش آموزان و دانشجویان با زبان روزه در سر جلسه امتحان حاضر می شوند اظهار کرد: دانش آموزان و دانشجویان بهتر است در هنگام سحری بهتر است از کره های حیوانی و خامه استفاده کنند.

وی افزود: دانش آموزان و دانشجویان نیز که در فصل امتحانات قرار دارند بهتر است بعد از افطار نیز از آبمیوه ومیوه استفاده کرده و همچنین استفاده از از آبنبات و شکلات نیز در ایام فراموش نشود.

متخصص تغذیه اظهار کرد: با توجه به عادت های غذایی نادرست که درجامعه ما دیده می شوند شاهد چاقی در همه اقشار جامعه حتی در کودکان و نوجوانان هستیم تا جایی که حدود 30 درصد از  آن ها دچار چاقی هستند و برای حل این مشکل باید از برنامه غذایی که توسط متخصصان تبین می شوند استفاده شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.