با طبیعت مهربان باشیم...

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی؛ محیط زیست، میراث مشترک بشریت بوده و حفظ حقوق محیط زیست، ضرورتی ملی و بین المللی است با این وجود اغلب مردم با طبیعت نامهربان هستند.

رفتار کنونی برخی انسان ها با این موهبت رایگان خدادادی از سر انصاف نبوده و تخریب و آلوده کردن طبیعت و ریختن زباله در آن بلایی است که رفع آن، همتی وافر می خواهد.

پسماند به ویژه بحث پلاستیک ها در طبیعت بسیار جدی شده است و حتی اکنون حجم زیاد پلاستیک در دریاها و اقیانوس ها نگرانی هایی را به همراه داشته و رهاسازی پلاستیک در محیط طبیعی علاوه بر اینکه چهره زیبای طبیعت را زشت می‌کند آثار تخریبی فراوانی هم برای محیط زیست دارد که در این زمینه نیاز به مشارکت تمام اقشار جامعه در مدیریت پسماند و فرهنگ‌سازی آن وجود دارد.

فرهنگ‌سازی برای حفظ محیط زیست جزو وظایف ذاتی رسانه‌ها است بدین منظور همزمان با روز جهانی محیط‌زیست، برنامه پاکسازی طبیعت توسط خبرنگاران حافظ محیط زیست آذربایجان غربی در محل"خان‌دره‌سی" دره شهدای ارومیه با هدف فرهنگ سازی حفاظت محیط زیست با شعار "من با طبیعت هستم" برگزار شد.

هر سال روز 15 خرداد در سراسر جهان با عنوان روز جهانی محیط زیست گرامی داشته می‌شود و به مناسبت روز جهانی محیط زیست در ایران  ۱۵ تا ۲۱خرداد به عنوان هفته محیط زیست نامگذاری شده است لذا بدین مناسبت بیاییم از همین امروز با طبیعت مهربان باشیم.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.