رئیس اداره بهزیستی شهرستان بوکان روز شنبه در حاشیه افتتاح این طرح گفت: این مرکز دومین مرکز در این شهرستان است که توسط خیران و همچنین اداره بهزیستی افتتاح شد.
خالد احمد نژاد با بیان اینکه این مرکز ظرفیت نگهداری از 30 نفر از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست را دارد، افزود: این مجتمع در 2 طبقه و به صورت اجاره ای راه اندازی شده که در آن 2 گروه سنی 6 تا 12 و همچنین 12 تا 16 سال نگهداری می شود.
وی ادامه داد: برای راه انداری این مرکز 200 میلیون ریال هزینه شده که بخشی از آن توسط خیران و بقیه از طرف سازمان بهزیستی پرداخت شده است.
احمد نژاد هدف از راه اندازی این مرکز را ارتقاء سطح سلامت روانی و رفتاری در کودکان بی سرپرست و بد سرپرست عنوان کرد و افزود : کنترل و هدایت آسیب های اجتماعی و رفتاری، کمک به بازگشت کودکان زیر پوشش به فعالیت های عادی اجتماعی و ارائه آموزش های حرفه آموزی برای کودکان بی سرپرست و بدسرپرست تحت پوشش از اهداف این مرکز است.
مدیرکل بهزیستی استان آذربایجان غربی نیز در این آئین گفت: مجموع خدمات گسترده بهزیستی به جامعه شرایطی را فراهم کرده تا این نهاد با بهره گیری از نیروهای خبره دستاوردهای اجتماعی خوبی را برای مردم به ارمغان بیاورند.
سعید فریوردر ادامه با تاکید بر رازداری و حفظ کرامت انسان ها از بانیان این مرکز قدردانی و خدمت به این کودکان را توفیق الهی عنوان کرد.
مدیرکل سازمان بهزیستی آذربایجان غربی نیز گفت: خدمات روانشناختی، مددکاری، تربیتی و حقوقی، خدمات نگهداری، حمایت های مالی و اجرای برنامه های توانمند سازی برای این کودکان از جمله برنامه های حمایتی بهزیستی آذربایجان غربی است.
به گزارش ایرنا، مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست 'پسر' پیش از این در این شهرستان توسط خیران فعال شده و در حال حاضر صاحب یک واحد ساختمانی مستقل بوده که متعلق به بهزیستی است.
در حال حاضر یکی دانش آموزان این واحد تربیتی در دانشگاه فرهنگیان مشغول تحصیل می باشد.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirnamahabad@ دریافت کنید.
**7510/3093خبرنگار: محمد ادیب**انتشار دهنده: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.