معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: بخش معدن استان توانایی اشتغال برای 20 هزار نفر را دارد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی عبدالحمید سرتیپی در جمع اصحاب رسانه با اعلام اینکه در حال حاضر شش هزار نفر در بخش معدن مشغول به کار هستند گفت: در صورت توجه بیشتر به تکمیل چرخه اکتشاف و استخراج معدن، زمینه اشتغال برای۲۰ هزار نفر فراهم کرده و این صنعت می تواند ۳۰ درصد بار اقتصاد در استان را متحمل شود.

وی اظهار کرد: این استان مرزی با توجه به داشتن غنی ترین پوسته شکل گیری مواد معدنی که از کم نظیرترین پوسته های جهان محسوب می شود، از منابع معدنی سرشاری برخوردار است.

وی افزود: دارا بودن رتبه نخست طلا با ۴۰ میلیون تن ذخیره معدنی که نیم درصد کل ذخایر طلای جهان را شامل می شود، رتبه نخست معادن منیزیم با ۳۰ میلیون تن ذخیره، رتبه نخست تیتان با ۲۱۰ میلیون تن و رتبه نخست سنگ های تزئینی با یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن، از جمله ذخایر ارزشمند معدنی در آذربایجان غربی است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی اکتشافات سطحی را از مشکلات معدنی استان عنوان کرد و گفت: بر اساس استاندارد جهانی باید عملیات اکتشاف تا عمق ۵۰۰ متری صورت بگیرد در حالیکه میانگین آن در آذربایجان غربی تنها ۲۰ سانتی متر است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.