کاظم محمدی اقدم روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اینکه این طرح ها تا پایان امسال به بهره برداری می رسد، افزود: با راه اندازی 25 مجتمع چند روستایی و 31 مجتمع تک روستایی، 190 هزار روستایی دیگر به جمع مشترکان آب و فاضلاب روستایی در آذربایجان غربی افزوده شوند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی ادامه داد: تخصیص اعتبار از محل صندوق توسعه ملی جهشی چشمگیر در اجرای طرح های آبرسانی به روستاها در استان ایجاد کرد و تداوم آن می تواند روند خدمت رسانی این شرکت را شتاب ببخشد.
به گفته محمدی اقدم در قالب اختصاص اعتبار از محل صندوق توسعه ملی 462 میلیارد ریال اعتبار برای روستاهای آذربایجان غربی تصویب شده و تخصیص یافته است.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی افزون بر 2 هزار و 800 روستا دارد که از این تعداد، 2 هزار و 180 روستا بالای 20 خانوار است و حدود 2 هزار روستا تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی قرار دارد.
برای تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی روستاهای تحت پوشش استان نزدیک به یکهزار و 500 منبع تامین آب، 145 هزار متر مکعب مخزن، بیش از چهار هزار کیلومتر خط انتقال و 6 هزار و 100 کیلومتر شبکه توزیع احداث شده است.
سال گذشته 244 روستای استان با 123 هزار نفر جمعیت با اجرای یکهزار و 166 کیلومتر لوله گذاری، پنج هزار مترمکعب مخزن ذخیره آب و بهسازی و بازسازی 152 دهنه چشمه از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار شده اند.
اعتبارات مصوب بخش آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی از ابتدای فعالیت دولت یازدهم، چهار برابر و اعتبارات تخصیص یافته نیز سه برابر رشد داشته است.
8137/3072
** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.