به گزارش ایرنا حجت الاسلام ایوب رنجبری در خطبه های نماز جمعه این شهرستان افزود: این قیام برگرفته از مکتب عاشورا بود و عمق دشمنی آمریکا و عوامل استکبار با مردم مسلمان ایران را به نمایش گذاشت.
وی با اشاره به فرا رسیدن سالروز رحلت حضرت امام خمینی (ره) ادامه داد: بدر این یام باید اصول و مکتب امام خمینی(ره) و روحیه انقلابی آن حضرت را در بین جوانان و جامعه افزایش دهیم و در راستای بصیرت افزایی جوانان گام برداریم.
وی با بیان اینکه هوشیاری و بصیرت امام خامنه ای در نوع خود بی نظیر است، اضافه کرد: حضرت امام خامنه ای همانند خورشیدی درخشان توانستند جانشین مناسبی بجای بنیانگذار کبیر انقلاب باشند و دشمنان در مقابل بصیرت و اقتدار و شجاعت رهبر معظم انقلاب دچار ترس شده اند و به این موضوع اعتراف کرده اند.
امام جمعه ماکو با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: باید بحث راهیان نور را جدی بگیریم و جوانان را با یادگاران دفاع مقدس آشنا کینم زیرا اینها یک ثروت ملی است که باید نسل به نسل به آیندگان منتقل شود.
حجت الاسلام رنجبری بیان کرد: بحث بعدی که باید بسیار مورد دقت قرار بگیرد، ترویج و شکوفایی دستاوردهای قرآنی در جامعه است زیرا عقب ماندگی قرآنی، شایسته ملت مسلمان و ولایتی نیست.
وی در ادامه با اشاره به مسئله حفاظت محیط زیست بیان کرد: حفظ محیط زیست یک مسئله همگانی و ملی است که باید مورد توجه قرا بگیرد و ا ز بی مهری نسبت به این مسئله ملی جلوگیری شود.
وی افزود: محیط زیست یک امانت در دست ماست که باید به آیندگان تحویل دهیم و باید حفاظت از محیط زیست را به یک مسئله همگانی و مهم تبدیل کنیم تا بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام ایوب رنجبری سال 1351 در شهر سلماس در یک خانواده مذهبی متولد و در سال 68 وارد حوزه علمیه قم شده است؛ وی در مدرسه رضویه، دوره مقدمات را با رتبه ممتاز به پایان رساند و از سال 76 وارد دروس خارج حضرات آیات عظام تبریزی (ره)، وحید خراسانی، جوادی آملی، سبحانی، بهجت (ره)، عابدی و فاضل گلپایگانی شد.
حجت الاسلام ایوب رنجبری از سال 88 نیز امام جمعه و مسئول حوزه های علمیه برادران و خواهران شهرستان ماکو است.
8135 / 3072
** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.