به گزارش ایرنا، علی محمدی ایروانلو عصر پنجشنبه در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی این شهرستان با برشمردن راه های انتقال این بیماری به انسان افزود: کشتار غیرمجاز دام، قاچاق دام های آلوده و تماس با آلایش های دام از جمله راه ها و عوامل انتقال این بیماری به انسان است.
وی با تاکید بر حفظ آمادگی مراکز درمانی این شهرستان برای درمان احتمالی مردم مبتلا به این بیماری، ادامه داد: آموزش و آگاهی بخشی به مردم می تواند از انتقال این بیماری به انسان جلوگیری کند و این موضوع باید در دستور کار مسئولان ذیربط قرار گیرد.
وی افزود: بیماری تب کریمه کنگو از طریق گزش کنه آلوده به ویروس این بیماری که معمولا روی بدن دام‌های بیمار زندگی می‌کند و نیز از طریق تماس با خون و ترشحات بدن دام‌های بیمار به خصوص هنگام ذبح به انسان منتقل می‌شود.
به گزارش ایرنا، مراکز عرضه دام که زیر نظر سازمان دامپزشکی هستند، اصول بهداشتی را هنگام ذبح و عرضه دام رعایت می‌کند اما این اصول بهداشتی در مراکز عرضه غیرمجاز دام و از جمله مراکز کنار خیابانی الزاما رعایت نمی‌شود.
تب خونریزی‌دهنده کریمه-کنگو یک بیماری حاد تب‌دار و خونریزی دهنده است که از طریق گزش کنه یا تماس با خون یا ترشحات یا لاشه دام و انسان آلوده منتقل می‌شود.
تب ناگهانی پس از تماس با دام یا گوشت خام، خونریزی از نقاط مختلف بدن، ترس از نور، درد در ناحیه چشم، ضعف و دل درد از جمله علایم بیماری ویروسی تب کریمه کنگوست.
7133/3072
** خبرنگار: سعید فرجی ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.