توکل حیدری رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با اشاره به آخرین وضعیت این پرونده اظهار کرد: پس از کشف این محموله که توسط 2 شرکت ایرانی به کشور وارد شده بود، بررسی‌های دقیق در این زمینه انجام شد.

وی افزود: پس از انجام تحقیقات محرز شد که این خرماها محصول رژیم اشغالگر قدس است و مطابق با قانون منع ورود کالاهای متعلق به رژیم اشغالگر قدس، نهایتا روند رسیدگی به پرونده ادامه پیدا کرد و این محموله ضبط شد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با بیان اینکه این خرماها از بُعد قابلیت مصرف هم نیاز به بررسی داشت، گفت: احتمال اینکه خرماها آلودگی‌های بیولوژیک داشته باشند وجود داشت، لذا ارسال آن‌ها به مراجع بهداشتی جهت اخذ آزمایشات و بررسی میزان خطرآفرینی آن برای مصرف کننده روندی طولانی به خود اختصاص داد و نهایتا بعد از یک پروسه هفت تا هشت ماهه نتایج آزمایشات اعلام شد.

حیدری با بیان اینکه مراجع بهداشتی این خرماها را آلوده و غیرقابل مصرف اعلام کردند، تصریح کرد: از سوی دیگر اختلافی بین قضات وجود داشت که این‌ها باید طبق قوانین گمرگی اعاده شود یا ضبط گردد که نهایتا این موضوع هم در یک نشست قضایی بررسی و قضات به این نتیجه رسیدند که باید ضبط شود.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی ادامه داد: دادسرا در کیفرخواست پیشنهاد داد که باید این خرماها به نفع دولت ضبط گردد که دادگاه این موضوع را با این استدلال که خرماها قابلیت مصرف و ضبط به نفع دولت را ندارند، رد کرد و پرونده دوباره به دادسرا اعاده شد.

حیدری یادآور شد: به احتمال قوی همین روزها بازپرس پرونده دستور امحای این خرماهای آلوده را صادر می‌کند و این حکم با قاطعیت اجرا خواهد شد.

این مقام قضایی خاطرنشان کرد: از آنجایی که کامیون‌های حامل این خرماها توقیف شده بود رسیدگی به این موضوع نیز انجام شد و بنابر اظهارات رانندگان مبنی بر اینکه از ماهیت محصول، تولید کننده آن و منع واردات محصولات رژیم صهیونیستی به کشور خبر نداشتند، بدین جهت کامیون‌ها رفع توقیف و دستور تحویل آن به رانندگان و مالکین صادر شد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی تاکید کرد: شرکتی که این محصولات را وارد کرده نیز قطعا محکومیت خواهد داشت.

این مقام قضایی با اشاره به قاطعیت دستگاه قضا در برخورد با کالای قاچاق و واردات محصولات رژیم غاصب صهیونیستی، خاطرنشان کرد: دادسرا و محاکم استان آذربایجان غربی با قاطعیت و محکم بنا به فرمایشات مقم معظم رهبری با پدیده شوم قاچاق برخورد کرده و حکم مقتضی را صادر می‌کنند.

 

46
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 663866
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.