به گزارش ایرنا مهدی نعلبندی شامگاه چهارشنبه در همایش هنر از دیدگاه حضرت امام خمینی (ره) در ارومیه افزود: شعر امام راحل، نوعی سلوک است که غلیان احساس را در یک دوره در قالب هنر نشان می دهد.
وی با اشاره به اینکه استفاده از زبان هنرمندانه پیشینه وسیعی در آثار مذهبی دین مبین اسلام دارد، اضافه کرد: مفاهیم فاخر دینی از زبان امام سجاد (ع) در قالب صحیفه سجادیه و آموزه های دینی از زبان امام علی (ع) در قالب خطبه ها در نهج البلاغه و اندیشه های امام خمینی (ره) به شکل شعر متجلی شده است.
وی با اشاره به خط تحریری زیبای امام راحل اظهار کرد: امام (ره) در دوره ای زندگی می کردند که در آن مقطع بسیاری از علما معتقد به زیبایی خط بودند و در آن دوره مضامین و قطعات کتاب های ادبی فاخری نظیر گلستان، بوستان و مثنوی معنوی مورد توجه مشتاقان علم بود و این آثار با خط خوش زینت داده می شد.
این محقق حوزه انقلاب اسلامی با اشاره به دیدگاه های امام (ره) درباره هنر گفت: امام خمینی (ره) معتقد بودند که اگر هنر در خدمت تکامل فردی و جمعی باشد و در مسیر عدالت خلق شود، مورد تایید است.
نعلبندی با اشاره به فرمایش امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه 'ما با سینما مخالف نیستیم، با فحشا مخالف هستیم'، اظهار کرد: این فرمایش امام (ره) نشانگر دید وسیع آن حضرت نسبت به موضوع هنر است.
وی بیان کرد: شخصیت امام (ره) هنرمندان بزرگی چون جلال آل احمد، استاد شهریار و نزار قبانی را شیفته خود کرده بود که این امر جاذبه و محبوبیت بی نظیر امام راحل در میان قشر هنرمند را نشان می دهد.
به گزارش ایرنا شعرخوانی توسط شاعران جوان و بنام آذربایجان غربی، تواشیح خوانی و تجلیل از هنرمندان استان از بخش های دیگر این همایش بود.
آیین بزرگداشت بیست و هشتمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران، چهاردهم خرداد از ساعت 18 با حضور اقشار مختلف مردم، مسئولان لشکری و کشوری و مهمانان خارجی در حرم مطهر آن حضرت برگزار می شود.
7129/2093 ** خبرنگار: توحید محمودپور** انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.