منصور جلایر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: استفاده از روغن های غیراستاندارد در تهیه زولبیا و بامیه در ایام ماه مبارک رمضان از مواردی است که بازرسان اداره کل استاندارد توجه ویژه ای به آن دارند و با توجه به ارتباط مستقیم این امر با سلامتی مردم، اغماضی در این خصوص وجود ندارد.
وی اضافه کرد: نبود علامت استاندارد بر روی جعبه های شیرینی حاکی از غیراستاندارد بودن آن و وجود بار میکروبی و شیمیایی است که می تواند سلامت عموم مردم را به خطر بیاندازد.
وی از اجرای طرح ضربتی نظارت بر بازار عرضه توسط کارشناسان اداره کل استاندارد آذربایجان غربی خبر داد و اظهار کرد: عرضه محصولات غیراستاندارد زولبیا و بامیه از خطوط قرمز اداره کل استاندارد در آذربایجان غربی است.
وی ادامه داد: علاوه بر زولبیا و بامیه که شیرینی ویژه ماه مبارک رمضان در سال های اخیر بوده، تولید و توزیع اقلام پرمصرف دیگری نظیر زعفران، خرما، برنج، شکر، نمک، پنیر، لبنیات، روغن های خوراکی، فرآورده های گوشتی و مرغی از جمله سوسیس و کالباس توسط کارشناسان این اداره کل در بازار مورد بازرسی قرار می گیرد.
مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی گفت: شهروندان می توانند در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک با ارسال کد 10 رقمی مندرج در زیر علامت استاندارد به سامانه پیامکی 10001517 اطلاعاتی شامل نام واحد تولیدی، نام محصول، تاریخ اعتبار، وضعیت پروانه کاربرد علامت استاندارد از طریق این سامانه استخراج کنند و از صحت و سلامت محصول آگاهی یابند.
جلایر افزود: در صورت مشاهده مورد مشکوک، سامانه تلفن گویای 1517 اداره کل استاندارد آذربایجان غربی آماده دریافت گزارش شهروندان است.
به گزارش ایرنا، همواره با ورود ماه مبارک رمضان تولید و توزیع شیرینی های ویژه این ماه شامل زولبیا و بامیه رونق می گیرد و در برخی موارد نیز تعدادی از افراد بدون کدهای بهداشتی و نظارت های لازم در خانه های خود، این شیرینی ها را تهیه و توزیع می کنند.
رمضان هر سال، دهها تن زولبیا و بامیه تنها در ارومیه تهیه و توزیع می شود.
8137/3072
** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.