به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمد باقر کریمی روز چهارشنبه در دومین جلسه کمیته تدوین و نشر بزرگداشت 12 هزار شهید آذربایجان غربی با بیان اینکه ارج نهادن به مقام شامخ شهدا، رسالتی اولویت دار است، افزود: چاپ و نشر کتاب هایی با موضوع ایثار و شهادت می تواند در ترویج این فرهنگ در سطح جامعه تاثیرگذار باشد.
دبیر کنگره بزرگداشت 12 هزار شهید آذربایجان غربی نیز در این جلسه با بیان اینکه بالغ بر 150 عنوان کتاب در حوزه شهادت و دفاع مقدس در این استان به چاپ رسیده است، افزود: تا زمان برگزاری کنگره این تعداد به 170 عنوان کتاب می رسد.
جبرئیل هوشمند گفت: اجلاسیه پیش مرگان کرد عشایر مهاباد، زنان، ایثارگران، اجلاسیه روحانیان اهل تسنن و تشیع، اجلاسیه دانش آموزان و دانشجویان از جمله برنامه های ویژه کنگره 12 هزار شهید استان است که از اول تا هشتم آبان سال جاری به ترتیب در مهاباد و ارومیه برگزار می شود .
وی ادامه داد: آخرین اجلاسیه این کنگره، گرامیداشت سالگرد شهادت نخستین شهید محراب آیت الله قاضی طباطبایی در سالن 6 هزار نفری ارومیه خواهد بود.
رئیس بنیاد حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان غربی نیز برگزاری کتابخوانی با موضوع دفاع مقدس، برپایی نمایشگاه دفاع مقدس با 90 غرفه برای عرضه کتاب های ویژه دفاع مقدس و برگزاری مسابقه روزنامه دیواری ویژه کودکان را از برنامه های دیگر این کنگره عنوان کرد.
وی اظهارکرد: برای حضور پرشور مردم در این کنگره، چاپ خاطرات شفاهی فرماندهان دفاع مقدس استان، تالیف دایره المعارف شهدا، تدوین آلبوم شهدا، تالیف کتاب داستان با موضوع دفاع مقدس و معرفی کتاب روحانیان اهل تسنن و تشیع در دستور کار قرار گرفته است.
به گزارش ایرنا، دومین جلسه کمیته تدوین و نشر بزرگداشت کنگره 12 هزار شهید استان با حضور اعضای این کمیته در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی برگزار شد و در این جلسه هر یک از اعضا کتاب های چاپ شده یا در دست چاپ خود را عنوان کردندو به ارائه پیشنهادات خود پیرامون برگزاری هرچه باشکوه تر این کنگره پرداختند.
8135 /3072
** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.