رسول سعیدیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیشتر کشت سیب زمینی در سردشت برای خود مصرفی بوده و در قطعات 500 تا هزار مترمربعی کاشته می شد.
وی اظهار کرد: کشت این محصول در سال جاری از اواخر اردیبهشت ماه شروع شده و تا نیمه اول خرداد تداوم دارد.
وی میزان عملکرد در هکتار سیب زمینی را 40 تا 50 تن عنوان کرد و ادامه داد: این محصول با توجه به رعایت تناوب کشت و نیز وجود اراضی مستعد در حاشیه رودخانه زاب کشت می شود.
وی اضافه کرد: اصلاح الگوی کشت و همچنین بهره وری بیشتر از زمین های زراعی در سال زراعی جاری، کمک به اقتصاد و وضعیت معیشتی کشاورزان از سایر اهداف کشت این محصول در سردشت است.
وی با اشاره به اینکه 300 تن بذر سیب زمینی در این 60 هکتار کشت می شود، افزود: برای کاشت از ارقام اصلاح شده بامبا و اسپریت استفاده شده که متوسط عملکرد این ارقام به ترتیب بیش از 40 و 50 تن در هکتار است.
وی با اشاره به سایر محصولات زراعی و کشاورزی تولیدی در سردشت اظهار کرد: انگور دیم به میزان 25 تا 30 هکتار سالانه در این منطقه کشت و از سطح این اراضی دو هزار و 500 تا سه هزار تن محصول برداشت می شود.
مدیر جهاد کشاورزی سردشت بیان کرد: گندم، جو و نخود از سایر محصولات زراعی تولیدی توسط کشاروزان منطقه است.
به گزارش ایرنا سردشت از شهرهای جنوبی استان آذربایجان غربی بوده که سالانه 120 هزار تن انواع محصولات کشاورزی اعم از دامی، زراعی و باغی در این منطقه تولید و روانه بازار مصرف می شود.
7125/2093 **خبرنگار : طاهره نوید آرین ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.