رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی گفت: بیش از دو تن انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی در استان کشف شده است.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی سرهنگ کریم اکبری در جمع خبرنگاران افزود: دردو ماهه نخست سال جاری 2 تن و 703 کیلو و 897 گرم انواع مواد مخدر صنعتی، سنتی و پیش ساز مواد مخدر در آذربایجان غربی به همت نیروهای تلاشگر انتظامی و پلیس مواد مخدر استان کشف و ضبط شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 90 درصد افزایش را درحوزه کشفیات شاهد هستیم.

 

وی با بیان اینکه در سال جاری 16 باند تهیه و توزیع مواد مخدر در استان متلاشی شده است تصریح کرد: در حوزه شناسایی و انهدام باندهای مواد مخدر با افزایش 7 درصدی مواجه هستیم.

سرهنگ اکبری با اشاره به اینکه در خصوص جمع آوری معتادین در سال جاری آذربایجان غربی مجموعا 75 درصد افزایش وجود داشته گفت: 7 درصد افزایش در دستگیری قاچاقچی،15 درصد افزایش دستگیری در بین توزیع کنندگان مواد مخدر را شاهد بوده ایم که نسبت به مدت مشابه سال قبل 56 درصد افزایش وجود داشته است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی با بیان اینکه در سال جاری 156 هزار و 498 عدد انواع قرص روان گردان کشف شده است گفت: در میزان کشفیات قرص های روان گردان 1618 درصد افزایش در  آذربایجان غربی گزارش شده است.

وی ادامه داد: دراین راستا 4 هزار و 296 نفر قاچاقچی، توزیع کننده در استان شناسایی و دستگیر شده اند.

سرهنگ اکبری با اشاره به اینکه آذربایجان غربی از رده 4 کشوری از سال 90 در بین استانهای آلوده به مواد مخدر به رده 22 رسیده است خاطر نشان کرد: اکنون میزان شیوع اعتیاد در آذربایجان غربی به 1.24 درصد رسیده است که موفقیت بزرگی برای استان محسوب می شود.

وی با بیان اینکه 65 درصد معتادین آذربایجان غربی از زنان هستند افزود: بیشترین رده سنی معتادین زن  استان 26 تا 35 سال و کمترین رده سنی مربوط به 16 تا 26 سال است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی با بیان اینکه 70 درصد معتادین آذربایجان غربی متاهل هستند افزود: در سال جاری 41 درصد معتادین بیکار و 59 درصد آنها شاغل هستند.

وی در خصوص بیشترین ماده مخدر مصرفی آذربایجان غربی تصریح کرد: شیشه بیشترین میزان مصرف دربین مواد مخدر راداشته و تریاک کمترین مصرف را دربین معتادین دستگیر شده را به خود اختصاص داده است.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.