علیرضا بقالی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گشت و کنترل های مستمر مأموران یگان اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان در سواحل زرینه رود و منطقه حفاظت شده تالاب سد نوروزلو در طول ایام هفته انجام می گیرد.
وی اظهار کرد: مأموریت های شبانه روزی یگان حفاظت اداره محیط زیست میاندوآب در چند روز اخیر منجر به کشف بیش از پنج مورد تخلف زیست محیطی شامل برخورد با تخلفات صید غیر مجاز ماهی، جمع آوری تور و پایش مناطق مختلف شده است.
بقالی گفت: در این رابطه بیش از پنج رشته تور به طول بیش از 700 متر، تعدادی ماهی رودخانه ای و سایر ادوات و آلات شکار از متخلفان کشف شده است.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست میاندوآب بیان کرد: رودخانه زرینه رود یکی از مهترین رودهای منطقه می باشد که علاوه بر اهمیت اکوسیستم آبی این رودخانه در اقتصاد محلی منطقه نقش مهمی ایفا می کند.
وی افزود: در حال حاضر هیچ گونه مجوزی برای صیادی در این رودخانه صادر نشده است و در صورت وجود هرگونه تخلف برخورد جدی با آنها خواهد شد.
وی اظهار کرد: تلاش برای شناسایی صیادان متخلف ادامه دارد و از ساحل نشینان، ساکنان مجاور رودخانه ها و تالاب ها انتظار می رود برای حفظ و افزایش ماهی ها از صید ماهی در فصل تخم ریزی خودداری کنند.
بقالی تاکید کرد: فرهنگ سازی و اطلاع رسانی برای جلوگیری از صید ماهیان مولد در فصل تخم ریزی باید از طریق رسانه های جمعی انجام شود تا با آگاهی مردم از فصل صید، بهره برداری پایداری از دریا و رودخانه ها صورت گیرد.
شهرستان میاندوآب در جنوب آذربایجان غربی واقع است و بیش از 277 هزار نفر جمعیت دارد.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirnamahabad@ دریافت کنید.
3093 ** انتشار دهنده: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.