محسن مددی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تفاهم نامه 2 طرفه ای بین ادارات کل کمیته امداد امام خمینی (ره) و آموزش فنی و حرفه ای استان به امضا رسیده که توانمندسازی اقشار آسیب پذیر، در معرض آسیب، محروم و مستعد جامعه و بهره مندی هرچه بیشتر آنان از فرصت های آموزشی و افزایش دسترسی به فرصت های شغلی از جمله اهداف آن است.
وی اضافه کرد: برگزاری دوره های آموزش فنی و حرفه ای برای دستیابی آنان به مهارت های مورد نیاز بازار کار از جمله مهمترین بندهای این تفاهم نامه است تا هدفگذاری ها برای خودکفایی افراد تحت پوشش این نهاد حمایتی محقق شود.
وی اظهار کرد: انجام نیازسنجی آموزشی به منظور تعیین نوع و حجم دوره های آموزشی مورد نیاز، تأمین اعتبار مورد نیاز برای دوره های آموزشی و فراهم سازی زمینه های پژوهش و ارزیابی آموزش های مهارتی در بین جامعه مخاطب با هدف متناسب سازی آموزش ها با نیاز بازارکار از جمله وظایف اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) طبق این تفاهم نامه است.
وی ادامه داد: برگزاری دوره های آموزشی مورد نیاز کمیته امداد امام خمینی (ره) با اولویت مددجویان ساکن روستاها و مناطق کم برخوردار و رویکرد مشاغل خانگی، برگزاری آزمون های ادواری و پایان دوره کارآموزان و صدور گواهینامه های مربوطه و استفاده حداکثری و بهینه از امکانات خوابگاه ها، کانون ها و اردوگاه ها برای برگزاری آموزش های مهارتی مددجویان مخاطب نیز از وظایف اداره کل آموزش فنی و حرفه ای در این تفاهم نامه به شمار می رود.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر نیز صدها نفر از مددجویان کمیته امداد از خدمات آموزشی این سازمان در بخش دولتی بهره مند هستند ولی با اجرای این تفاهم نامه این روند با سرعت و تعداد بیشتری ادامه می یابد.
مددی ابراز امیدواری کرد تا بتوانند با اجرای این تفاهم نامه زمینه خودکفایی خانواده های مددجو در آذربایجان غربی فراهم شود.
به گزارش ایرنا، سالانه بیش از هفت میلیون نفر ساعت آموزش فنی و حرفه ای در آذربایجان غربی ارائه و افزون بر 14 هزار نفر از این آموزش ها بهره مند می شوند.
8137/3072
** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.